فروش ۶۶ میلیون دستگاه آیفون در سه‌ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۹

چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
آمارها نشان می‌دهد اپل با فروش ۶۶ میلیون دستگاه گوشی آیفون در سه‌ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۹، افت درخورتوجهی در میزان فروشش درمقایسه‌با سال قبل را شاهد بوده است.
تبلیغات

طبق برآوردهای وب‌سایت تحلیلی Strategy Analytics، فروش آیفون‌های شرکت اپل در سه‌ماهه‌ی اکتبر تا دسامبر، حدود ۶۶ میلیون دستگاه بوده که درمقایسه‌با سال گذشته سقوط چشمگیری را تجربه کرده است.

براساس آمارهای منتشرشده از این وب‌سایت، اپل ۶۵.۹ میلیون دستگاه را در سه‌ماهه‌ی منتهی به تعطیلات سال نو عرضه کرده که از میزان ۷۷.۳ میلیون دستگاهی سال گذشته بسیار کمتر است. اگر این اعداد و ارقام درست باشد، فروش اپل درمقایسه‌با سال قبل ۱۵ درصد افت کرده است.

گفتنی است اپل گزارش‌ میزان فروش سه‌ماهه‌ی محصولات اصلی‌اش، ازجمله آیفون را منتشر نمی‌کند؛ با‌این‌حال، تحلیلگران همچنان به ارائه‌ی آمارهای تخمینی خود ادامه می‌دهند.

فروش آیفون نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افت داشته است

اپل در نشستی گزارش مالی سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد که براساس آن، درحال‌حاضر حدود ۹۰۰ میلیون دستگاه آیفون در دنیا دارد که سهم بزرگی از ۱.۴ میلیارد گجت فعال ساخت اپل را در سراسر جهان را ازآنِ خود کرده است. این اولین‌باری است که اپل آمار مربوط‌به تعداد آیفون‌های موجود در جهان را منتشر می‌کند. شاید دلیل این کار از‌بین‌بردن نگرانی‌ها درباره‌ی منتشرنکردن گزارش‌های فروش سه‌ماهه باشد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در نشست گزارش مالی، چندین مرتبه به کاهش فروش آیفون اشاره کرد و دلایل متعددی برای افت فروش این دستگاه‌ها درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی سال گذشته برشمرد:

به‌گونه‌ای دستگاه‌های خود را طراحی می‌کنیم که تا بیشترین زمان ممکن کاربردی باشند. بعضی افراد دستگاهشان را تا پایان عمرش نگه‌ می‌دارند و بعضی آن را به افراد دیگر می‌فروشند و گوشی به‌دست شخص دیگری می‌رسد. چرخه‌ی ارتقا گسترش یافته است و درباره‌ی آن هیچ شکی نیست.

کوک همچنین قیمت را یکی از عوامل تأثیرگذار به‌ویژه در خارج از آمریکا دانست که ارزش درخورتوجه دلار آمریکا باعث گران‌ترشدن آیفون‌ها شده است. او همچنین کاهش یارانه‌ی اپراتورها را از عوامل افت شتاب فروش آیفون دانست:

اگرچه مدتی است یارانه‌ها قطع شده، اگر آخرین خرید شما آیفون 6S یا 6 یا حتی در مواقعی آیفون 7 بوده باشد، ممکن است برای آن ۱۹۹ دلار پرداخت کرده باشید. بااین‌حال، اکنون در دنیای مستقلی هستیم و قیمت‌ها بیشتر از این‌ها است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات