پهپادهای DJI با کمک چترنجات Indemnis برفراز جمعیت پرواز می‌کنند

دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
پهپادهای DJI به‌لطف چتر نجات Indemnis، برای پرواز بر فراز جمعیت تاییدیه‌ دریافت کردند.
تبلیغات

به‌دلیل رعایت مسائل ایمنی، در اکثر مواقع پهپادهای تجاری و شخصی مجاز به پرواز بالای سر جمعیت نیستند. اما ظاهرا چتر نجات Indemnis شرایط را تغییر داده است. 

چتر نجات Indemnis، موفق به دریافت تاییدیه‌‌ی استفاده برای پهپادها شده است. در این صورت پهپادهایی که از چترنجات Indemnis استفاده کنند می‌توانند برفراز سر جمعیت‌های کوچک مردم پرواز کنند.

پهپاد DJI

چتر نجات Indemnis روی پهپادهای DJI نصب می‌شود و هر زمان حسگرهای پهپاد وضعیت غیرطبیعی را تشخیص بدهند، چترنجات باز می‌شود. Indemnis برای دریافت تاییدیه‌ی کاربری، از چندین مرحله تست عبور کرد که شامل ۴۵ آزمون عملکردی در پنج مرحله‌ی مختلف بود. این تست‌ها به‌منظور اطمینان از عملکرد صحیح چتر نجات در زمانی‌که باید به‌درستی باز شوند، انجام شده‌اند. براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی، عملکرد چتر نجات Indemnis بدین صورت است:

Nexus، نوعی چتر نجات بالستیکی است که به‌صورت اتوماتیک باز می‌شود. زمانی‌که پهپاد چرخش‌های غیرطبیعی در پرواز داشته باشد یا احتمال سقوط ناگهانی آن وجود داشته باشد، چتر نجات ازطریق لوله‌ای که روی پهپاد تعبیه شده، در زمانی کمتر از ۳۰ میلی‌ثانیه و با سرعت ۹۰ مایل در ساعت باز می‌شود. لوله‌ی مربوطه به‌صورتی روی پهپاد قرار داده شده است که حین باز شدن چترنجات با بدنه‌ی پهپاد و پروانه‌هایش برخوردی نداشته باشد. شرکت Indemnis از چترنجات Packus Nexus برای پهپاد Inspire 2 رونمایی کرد و قصد دارد تا اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی، چترهای نجات‌ دیگری برای پهپادهای سری Matrice 200 و Matrice 600 نیز معرفی کند. 
پهپاد DJI

شرکت‌های بسیاری در مورد حفظ ایمنی پهپادها تلاش می‌کنند و توسعه‌ی چترنجات یکی از راهکارهای مؤثر در این زمینه است. اغلب محصولات طراحی‌شده، به‌منظور حفظ ایمنی پهپاد و افرادی که در اطراف پهپاد حضور دارند، طراحی شده‌اند. با این وجود، DJI هنوز خودش اقدام به ساخت چترنجات برای پهپادها نکرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات