سیگیت از دو SSD جدید از خانواده باراکودا و فایرکودا رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
سیگیت دو محصول باراکودا ۵۱۰ و فایرکودا ۵۱۰ با حجم‌های ۲۵۶ گیگابایت تا ۲ ترابایت را بر پایه‌‌ی کنترلر Phison به‌صورت رسمی معرفی کرد.
تبلیغات

سیگیت به‌تازگی با معرفی حافظه‌های SSD خانواده BarraCuda، به بازار حافظه‌های غیرسازمانی و مخصوص کاربران معمولی بازگشته است. این شرکت استراتژی جدیدی را در پی گرفته است و قصد دارد از پلتفرم Phison در ساخت محصولات جدید خود استفاده کند. محصولات جدید سیگیت از کنترلر E12 NVMe بهره می‌برند که موجب می‌شود به محصولاتی قدرتمند در بازار حافظه‌های M.2 NVMe تبدیل شوند. دو محصول جدید این شرکت، باراکودا ۵۱۰ و فایرکودا ۵۱۰ نام دارند. اگرچه هر دو محصول از یک خط تولید منشاء می‌گیرند اما تفاوت در حجم آن‌ها موجب شده است تا یکی برای استفاده‌های عمومی و دیگری برای گیمرها مناسب باشد. همچنین با کنارگذاشتن 3D TLC، دیگر شاهد نسخه‌های ۱۲۸ گیگابایتی نخواهیم بود و مدل‌های پایه شامل ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت خواهند بود. حجم کم سری باراکودا ۵۱۰ موجب شده است تا سرعت آن به حداکثر مقدار ظرفیت آن دست پیدا نکند. اما فایرکودا ۵۱۰ به‌لطف حجم‌های بالا توانسته است به سرعت‌های بالایی برسد که خبری خوب برای گیمرها خواهد بود.

مدل

BarraCuda 510

FireCuda 510

حجم

۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت

۱ و ۲ ترابایت

فرم 

M.2 2280 منفرد

M.2 2280 دوگانه

کنترلر

Phison PS5012-E12

Phison PS5012-E12

NAND Flash

Toshiba 64L 3D TLC

Toshiba 64L 3D TLC

خواندن متوالی داده

۳۴۰۰ مگابایت بر ثانیه

۳۴۰۰ مگابایت بر ثانیه

نوشتن متوالی داده

۲۱۰۰ مگابایت بر ثانیه

۳۱۵۰ مگابایت بر ثانیه

خواندن تصادفی داده 

(QD256)

340k IOPS

620k IOPS

نوشتن متوالی داده 

(QD256)

500k IOPS

600k IOPS

بیشینه توان مصرفی

۵ وات

۵.۴ وات

وارانتی

۵ سال

۵ سال

عمر نوشتن داده

۱۴۰ ترابایت برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی

۲۸۰ ترابایت برای نسخه ۵۱۲ گیگابایتی

0.3DWPD

۹۱۲ ترابایت برای نسخه ۱ ترابایتی

۱۸۲۵ ترابایت برای نسخه ۲ ترابایتی

0.5DWPD

باراکودا ۵۱۰ به علت حجم کمتر، از overprovisioning کمتری نیز بهره می‌برد درحالی که فایرکودا ۵۱۰ با حجم بیشتر توانسته به این مشکل غلبه کند؛ در نتیجه عمر بیشتری برای فایرکودا ۵۱۰ اعلام شده است. این مقدار برای باراکودا ۵۱۰ حدود ۰.۳ و برای نسخه دیگر ۰.۵ نوشتن اطلاعات در هر روز است. هر دو عدد بیشتر به SSDهای معمولی و رایج در بازار شباهت دارند و به نمونه‌های بالارده سایر رقبا نزدیک نیستند.

حجم کمتر باراکودا ۵۱۰ موجب شده است تا به فرم M.2 منفرد عرضه شود و برای استفاده در لپ‌تاپ‌های باریک مناسب خواهد بود. این محصول همچنین در نسخه‌هایی متفاوت با پشتیبانی از فناوری رمزنگاری TCG Opal عرضه می‌شود. اما سری فایرکودا از چنین قابلیتی بهره‌مند نخواهد بود. هر دو محصول از طراحی مشترکی همانند سایر حافظه‌های مبتنی‌بر Phison بهره می‌برند و انتظار داریم عملکرد واقعی آن‌ها نیز همانند نمونه‌های مشابه مثل کورسیر MP510 و MyDigitalSSD BPX Pro باشد. سیگیت تاکنون قیمت حافظه‌های جدید خود را اعلام نکرده است و در ماه مارس (اسفند) شاهد عرضه آن‌ها به بازار خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات