نظرسنجی: برترین های دنیای فناوری در  سال ۲۰۱۸ از نگاه کاربران زومیت

یک‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
سال ۲۰۱۸ با تمام فرازونشیب‌هایش به‌پایان رسید؛ ازاین‌رو در نظرسنجی زومیت، نظر شما را درباره‌ی بهترین‌های این سال جویا شده‌ایم.
تبلیغات

سال ۲۰۱۸ با تمام روزهای خوش و ناراحت‌کننده‌‌اش به ایستگاه پایانی رسیده است. سرعت رشد تکنولوژی و رسوخ آن به تاروپود زندگی انسان، سال پربارتری در آینده را نوید می‌دهد. اتفاقات مرتبط با دنیای فناوری به‌اندازه‌ای گسترده هستند که امکان نظرسنجی درباره‌ی تمام آن‌ها وجود ندارد؛ بنابراین در نظرسنجی پیش روی، بهترین‌های دنیای موبایل و لپ‌تاپ و مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری را به رأی خواهیم گذاشت. از رسوایی‌ها و ظهور فناوری‌ها گرفته تا نبرد داغ گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌ها، همگی سال ۲۰۱۸ را به یکی از سال‌های هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به تکنولوژی بدل کرده است.

نظرسنجی را با انتخاب بهترین گوشی‌های بالارده آغاز می‌کنیم که به‌دلیل استفاده از آخرین فناوری‌ها، همواره در بین کاربران محبوبیت بیشتری دارند. نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ و نوسان شدید قیمت ارز در کشورمان خرید بسیاری از گزینه‌های نظرسنجی را دشوار کرد و هیجان همیشگی کاربران برای خرید آن‌ها را تاحدی کاهش داد؛ ازاین‌رو علاوه‌بر گوشی‌های بالارده، در این نظرسنجی میان‌رده‌ها را نیز شاهد خواهیم بود. تولد دیتابیس محصولات زومیت در واپسین روزهای سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاد؛ با‌این‌حال، رشد و توسعه‌ی آن در سال ۲۰۱۸ محقق شد.

آیفون 10 اس مکس / iPhone XS Max

در دسته‌بندی گوشی‌های این نظرسنجی، قیمت و مشخصات فنی به‌طور هم‌زمان دخیل شده‌اند. در نظرسنجی پایان سال ۲۰۱۸، گوشی‌هایی شرکت داده شدند که در ادامه معرفی‌شان می‌کنیم. اپل سه آیفون برای سال ۲۰۱۸ تدارک دید و طبق انتظار، زبان طراحی‌ آن‌ها درمقایسه‌با نسل قبل تغییری نکرده بود. آیفون XR به‌عنوان ارزان‌ترین نسخه به‌سرعت در بین کاربران محبوب شد. تراشه‌ی هفت‌نانومتری A12 Bionic برگ برنده‌ی این گوشی‌ها در رقابت با پرچم‌داران اندرویدی هستند. سامسونگ سال را با گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس آغاز کرد و مفهوم دیافراگم متغیر را به گوشی‌‌هایش آورد. گلکسی نوت ۹ نیز سری محبوب نوت را به‌تکامل رساند و با نمایشگر عالی و شارژدهی و از همه مهم‌تر قلم کاربردی‌تر، نظر بسیاری را به‌خود جلب کرد.

هواوی میت 20 / Huawei Mate 20

میت ۲۰ پرو هواوی یکی دیگر از گوشی‌های پرچم‌دار بود. تراشه‌ی کرین ۹۸۰، حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر، شارژ ۴۰واتی، سیستم تشخیص چهره‌ی سه‌بُعدی و دوربین بسیار توانمند برخی از ویژگی‌هایی بودند که نظر بسیاری از کارشناسان را به‌ این گوشی هوشمند جلب کرد. میت ۲۰ نیز گوشی ارزان‌تر این سری بود که با قیمت ارزان‌تر و حفظ بسیاری از ویژگی‌های برادرش، یکی از گوشی‌های مهم امسال بود. پی ۲۰ پرو نیز با دوربین انقلابی و سه‌گانه‌، جایگاه هواوی را چندین پله در دیدگاه کارشناسان بهبود بخشید. اوپو Find X و ویوو Nex S با نوآوری‌هایی مانند حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر و سیستم مکانیکی بازشونده‌ بیش از هر زمان دیگری،‌ چینی‌ها را به‌عنوان سازندگانی نوآور به بازار معرفی کرد.

گلکسی نوت 9 سامسونگ / Samsung Galaxy Note 9

در نیمه‌ی دوم سال، وان‌پلاس باردیگر با پرچم‌داری تمام‌عیار بازگشت و این‌بار 6T را با بریدگی قطره‌ای‌شکل و دوربین بهبودیافته و حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر معرفی کرد. بریدگی عجیب بالای نمایشگر پیکسل ۳ ایکس‌ال، نمایشگر شایسته‌ و دوربین قدرتمند آن نیز سال بهتری درمقایسه‌با سال ۲۰۱۷ برای گوگل رقم زد. اکسپریا ایکس زد ۳ میراث‌دار شایسته‌ای برای پیشینیانش بود؛ اما بی‌توجهی سونی به برخی مؤلفه‌های طراحی هنوز در آن مشهود بود. شیائومی با می‌میکس ۳ مفهوم گوشی کشویی را به این سری آورد و تسلیم استفاده از بریدگی در بالای نمایشگر در این گوشی نشد.

بهترین گوشی بالارده در سال ۲۰۱۸

گلکسی ای 7 2018 سامسونگ / Samsung Galaxy A7 2018

هواوی و شیائومی و سامسونگ بازیگران اصلی بازار میان‌رده‌ها در سال ۲۰۱۸ بودند. سری گلکسی A سامسونگ تحول بزرگی در طراحی را تجربه و دوربین‌های چندگانه را از انحصار سری S و نوت خارج کردند. شیائومی Mi A2 با اندروید خالص و قیمت مناسب موفقیت تجاری درخوری کسب کرد و پوکوفون F1 نیز تعریف گوشی‌های قدرتمند و ارزان را به‌طور کامل متحول کرد. اعضای جدید سری نوا و آنر ۱۰ با دوربین‌ و پردازنده‌های پرچم‌دار خود جای پای هواوی را در بازار میان‌رده‌ها مستحکم کردند. نوکیا در سال ۲۰۱۸ سیاست تولید گوشی‌‌های میان‌رده‌ با قیمت‌ رقابتی را درپیش گرفت و نوکیا ۸.۱ از محصولات جدید خبرساز این برند است.

بهترین گوشی میان‌رده ۲۰۱۸

شرکت‌های تولیدکننده‌ی لپ‌تاپ‌ها در سال ۲۰۱۸ تمرکز ویژه‌ای روی برخی نشان‌های طراحی مانند کاهش حاشیه‌های اطراف نمایشگر داشتند و همانند هرسال، لپ‌تاپ‌های معروفش را با سخت‌افزار جدید به‌روزرسانی کردند. اپل مک‌بوک‌ ایر را پس از سال‌ها بازطراحی کرد؛ اما افزایش قیمت آن کمی بحث‌برانگیز شد. سری ایکس وان کربن لنوو و XPS‌های جدید دل و اسپکتر ارتقایافته‌ی اچ‌پی همگی از محصولات بارز سال ۲۰۱۸ بودند. سرفیس‌های ۲۰۱۸ مایکروسافت همان زبان طراحی پیشینیان خود را به‌ارث برده‌اند و ردموندی‌ها فقط به سخت‌افزار جدید در محصولات‌شان اکتفا کرده‌اند. مک‌بوک‌پرو‌های ۱۳ و ۱۵اینچی امسال دیگر نسخه‌ی بدون تاچ‌بار ندارند و پس از حل مشکل افت توان‌پردازشی، به اولویت نخست طرفداران مک مبدل شدند. در این نظرسنجی، لپ‌تاپ‌های گیمینگ و ورک‌استیشن‌‌ها مدنظر نیستند و تمرکز روی لپ‌تاپ‌های بالارده و پرمیوم است.

بهترین لپ‌تاپ ۲۰۱۸

مک بوک پرو ۱۳ ۲۰۱۸ / Macbook Pro 13 2018

۲۰۱۸ سالی دردآور برای فیسبوک و مفهوم خاص حریم خصوصی بود؛ به‌طوری‌که رسوایی‌های اطلاعاتی این غول شبکه‌های اجتماعی یکی از موضوعات خبرساز سال شناخته شد. ارزهای دیجیتال سالی را که با امید بسیار آغاز کرده بودند، به‌شکلی غم‌انگیز به‌پایان رساندند. خرید Github به‌وسیله‌ی مایکروسافت و Redhat به‌وسیله‌ی IBM و نافرجام‌ماندن خرید کوالکام به‌وسیله‌ی برادکام مهم‌ترین اتفاقات سال ۲۰۱۸ از این منظر بودند. عبور ارزش اپل از مرز یک‌تریلیون دلار و پس‌ازآن آمازون، ظرفیت‌های مالی غول‌‌های فناوری جهان را به‌رخ صنایع دیگر کشید. جنگ اقتصادی چین و آمریکا در سال ۲۰۱۸ به‌اوج خود رسید و آثار آن در محدودیت‌های اعمال‌شده برای فروش محصولات هواوی در آمریکا مشهود بود.

مهم‌ترین اتفاقات و رویدادهای فناوری در سال ۲۰۱۸

در این سال، آسیب‌پذیری‌های Meltdown و Spectre لقب کابوس پردازنده‌ها را به‌خود گرفتند و با درگیرکردن طیف وسیعی از پردازنده‌های X86 اینتل و دیگر شرکت‌ها را به‌تکاپو انداخت. از GDPR به‌عنوان بزرگ‌ترین قانون تصویب‌شده در سال‌های اخیر برای حفظ امنیت اطلاعات یاد می‌شود. درپایان، از شما دعوت می‌کنیم دیدگاه‌های خود درباره‌ی سال ۲۰۱۸ و برترین‌های آن را با ما و دیگر کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات