نتفلیکس رکورد درآمدزایی از طریق پلتفرم موبایلی را شکست

دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت نتفلیکس برای دومین بار در سال جاری رکورد خود را در فروش از طریق پلتفرم موبایلی شکست.
تبلیغات

سنسور تاور اعلام کرده که نتفلیکس رکورد خود را در کسب درآمد از اپلیکیشن‌های موبایلش شکسته است. تخمین زده می‌شود که این شرکت در ماه نوامبر، ۸۶.۶ میلیون دلار در سطح جهانی از طریق اپلیکیشن‌های iOS و اندروید خود به‌دست آورده باشد که ۷۷ درصد بیشتر از درآمد ۴۹ میلیون دلاری آن در مدت مشابه پارسال است و رکوردی جدید محسوب می‌شود.

پردرآمدترین ماه نتفلیکس پیش از این، ژوئیه‌ی امسال با درآمد تخمینی ۸۴.۷ میلیون دلار بود که در آن زمان بالاترین میزان کسب درآمد موبایلی این شرکت از سال ۲۰۱۵ و ورودش به پلتفرم موبایل محسوب می‌شد. تا به‌امروز Netflix بیش از ۱.۵۸ میلیارد دلار از طریق اپلیکیشن‌های موبایل خود به‌دست آورده است.

Sensor Tower نظری درباره‌ی اینکه چه چیزی ممکن است باعث جابه‌جایی دوباره‌ی رکورد نتفلیکس در ماه نوامبر شده باشد، ارائه نداد؛ اما احتمالاً دلایل مختلفی در این مورد دخیل است؛ از جمله، روند تغییر سبک تماشای محتوا که سرویس‌های استریم ویدیو جایگزین روش‌های قدیمی می‌شوند.

موردی که بیش از همه جلب توجه می‌کند، افزایش درآمد نتفلیکس از طریق بازارهای جهانی است. طبق این گزارش، درآمد نتفلیکس از اپلیکیشن‌هایش در آمریکا ۷۶ درصد نسبت به نوامبر سال گذشته رشد داشته است، اما از بین کشورهایی که فروش در آن‌ها بالای یک میلیون دلار بوده، بیشترین افزایش مربوط به آمریکا نیست؛ برای مثال آلمان ۹۰ درصد، برزیل ۹۴، کره جنوبی ۱۰۷ و ژاپن ۱۷۵ درصد رشد داشته‌اند.

Netflix نتفلیکس

البته در ماه نوامبر، ایالات متحده همچنان در زمینه‌ی درآمد حاصل از اپلیکیشن بیشترین سهم را با ۵۷ درصد داشت (۴۹.۴ میلیون دلار)، اما این سهم به‌دلیل گسترش جهانی نتفلیکس در حال کاهش است. در آغاز فروش از طریق اپلیکیشن در پاییز ۲۰۱۵، سهم آمریکا ۷۱ درصد بود.

نتفلیکس در هفته‌های اخیر، توجه خود را به پلتفرم موبایل افزایش داده و در حال آزمایش اشتراکی جدید، مختص موبایل، با هدف پایین آوردن قیمت در آسیا و دیگر بازارهای نوظهور است.

در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری، این شرکت موفق به جذب نزدیک به هفت میلیون مشترک جدید شد که از این تعداد ۵.۸۷ میلیون، از خارج آمریکا بودند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات