سومین نسخه از دستیار بیکسبی در گوشی تاشدنی سامسونگ ارائه خواهد شد

چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ اعلام کرد که سومین نسخه‌ی دستیار صوتی بیکسبی را نخستین بار در اولین گوشی تاشدنی این شرکت خواهیم دید.
تبلیغات

از زمان معرفی گلکسی اس 8 و برادر بزرگترش بود که دستیار صوتی هوشمند سامسونگ به نام بیکسبی برای رقابت با نام‌داران این عرصه نظیر الکسای آمازون، سیری اپل و دستیار صوتی گوگل عرضه شد. هرچند بیکسبی به روند پیشرفت خود ادامه داد و نسخه‌ی دوم آن در گلکسی نوت 9 ارائه شد، اما اقبال کم کاربران به آن و گشتن به‌دنبال روش‌هایی برای غیرفعال‌سازی یا تغییر کارکرد کلید اختصاصی بیکسبی نشان می‌داد این دستیار صوتی آن‌طورها که باید نتوانسته کاربران سامسونگ را برای استفاده از خود قانع کند.

اما به‌نظر می‌رسد که سامسونگ با بازکردن درهای بیکسبی به روی توسعه‌دهندگان شخص‌ ثالث، بالاخره عزمی جدی برای رساندن دستیار صوتی هوشمند خود به سطحی مطلوب و کنار زدن رقبا کرده است؛ اما سؤال این‌جاست که این پیشرفت بیکسبی را برای اولین‌بار در کدام‌یک از محصولات این شرکت خواهیم‌ دید؟

پاسخ این سؤال در دستان چانگ یو سوک، معاون اجرایی سامسونگ است. آقای چانگ که همچنین مدیریت بخش هوش مصنوعی سامسونگ را نیز برعهده دارد، اولین گوشی هوشمند تاشوی سامسونگ را که مدت‌ها است آوازه‌ی آن‌ را شنیده‌ایم میزبان نسخه‌ی جدید بیکسبی معرفی کرده‌ است.

هرچند اطلاعات بیشتری از گوشی تاشدنی سامسونگ با نام احتمالی گلکسی F و نسخه سوم دستیار صوتی هوشمند بیکسبی در دسترس نیست، اما وقتی بدانیم هوش مصنوعی به اعتقاد مدیر بخش هوش مصنوعی این غول فناوری کره‌ای، تابه‌حال فقط قدم‌های اولیه‌ی خود را برداشته و بازیگر بزرگ ده سال آینده خواهد بود، می‌توان به نگرش عمیق سامسونگ نسبت به دستیار صوتی هوشمندش و علت صرف هزینه‌ی ۲۲ میلیارد دلاری برای فناوری هوش مصنوعی پی‌ برد؛ چراکه سامسونگ قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ از دستیار صوتی هوشمند بیکسبی در تمامی محصولاتش، از تلفن هوشمند گرفته تا ساعت‌های هوشمند، تلویزیون‌ها، یخچال‌ها و حتی مایکروویوها استفاده‌کند و البته که چنین تصمیم عظیمی هرگز کم‌هزینه و آسان نخواهد بود!

نظر شما دراین‌باره چیست؛ آیا با این رویکرد سامسونگ در سال‌های آینده شاهد سیطره‌ی او بر بازار خواهیم بود؟ آیا سومین نسخه‌ی بیکسبی و گلکسی F تاشدنی قدم مناسبی برای این مسیر بزرگ خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات