استیو بالمر: اگر ویندوز ۸ شکست بخورد هیچ طرح کمکی جایگزینی نداریم

سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
نهایتاً این تنها گذشت زمان و آمار و ارقام نهایی هستند که نشانگر موفقیت یا شکست پروژه ویندوز 8 خواهند بود و اکنون جز اندیشه و حدس و گمان کاری نمی‌توان کرد. اما مایکروسافتی‌ها باید بیش از اینها به فکر باشند. برای مثال می‌توانند یک طرح ثانویه برای پشتیبانی احتمالی در مواقع شکست طرح الف داشته باشند، تا اگر احیاناً همه چیز بر وفق مراد پیش نرفت، بتوان مانع بروز فاجه شد. کاری که به نظر می‌رسد مایکروسافتی‌ها از آن غافل شده‌اند و حالا قدری نگران آخر و عاقبت ویندوز 8 خود هستند!
تبلیغات

استیو بالمر، مدیرعامل شرکت مایکروسافت در مصاحبه‌ای با روزنامه سیاتل تایمز در پاسخ به این پرسش که «اگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ویندوز 8 بر وفق مراد نباشد، طرح آن‌ها چیست؟» ابراز داشته است:

خودتان می‌دانید که ویندوز 8 عالی خواهد بود و چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

و در پاسخ به این پرسش که «آیا نگرانی یا تردیدی نسبت به این موضوع وجود دارد» پاسخ داد:

من برای نگران شدن حقوق نمی‌گیرم و خدمتتان عارضم که هیچ طرح دیگری نداریم. ویندوز 8 محصولی بی‌نظیر است.

اما برخی از منتقدان ایرادهای جدی را به رابط کاربری ویندو ۸ وارد می‌کنند و حقیقتاً مواردی در ویندوز 8 وجود دارد که نمی‌توان با آن ارتباط برقرار کرد.

بالمر درباره موضوعات دیگری نیز صحبت کرده و در مورد رقابت آن‌ها با گوگل، که از معتبرترین شرکت‌های این حوزه از نظر دانش و توانایی‌های فنی است ابراز داشته:

معتقدم که گوگل یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ این کشور است. خدای نکرده، اصلاً منظورم این نیست که آن‌ها بد هستند. آن‌ها رقیب خوبی برای ما بوده و باالاخص اینکه بنیه علمی و فنی خوبی دارند.

مایکروسافتی‌ها که بیش از پیش از شیوه قدیمی انرژی دادن به برنامه‌نویسان مستعد استفاده می‌کنند، می‌کوشند تا به طرز جسورانه و رقابتی با گوگل سرشاخ شوند و آن‌ها را از بازار گوشی‌های همراه بدر کنند.

مخصوصاً که می‌کوشند گوشی‌های مجهز به ویندوز فون و تبلت‌های ویندوز آر‌تی شان را آنچنان تقویت کنند که دیگر عرصه‌ای برای آندروید گوگل باقی نماند. به نظر می‌رسد که با عرضه ویندوز 8 در آینده نزدیک بر گرمی این رقابت‌ها افزوده شود.

نظر شما در مورد موفقیت یا عدم موفقیت ویندوز ۸ مایکروسافت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات