سامسونگ ۲۳ آبان از نسل بعدی تراشه‌ی اگزینوس رونمایی خواهد کرد

جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ قصد دارد در روز ۲۳ آبان از نسل بعدی تراشه‌ی اختصاصی اگزینوس با معماری جدید و بهبود‌های قابل‌توجه رونمایی کند.
تبلیغات

در حالی که سامسونگ کنفرانس توسعه‌دهندگان خود را چند روز پیش به اتمام رساند، به‌نظر می‌رسد که حالا قصد برگزاری رویداد دیگری در ماه جاری دارد.

بزرگترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند جهان درصدد برگزاری مراسم جدیدی در روز ۲۳ آبان است. با توجه به پوستری که این شرکت در صفحه‌ی اجتماعی خود با شعار «هوش از درون» منتشر کرده، به‌نظر می‌رسد که در رویداد یادشده باید انتظار معرفی نسل جدید تراشه‌ی موبایلی اگزینوس را داشته باشیم.

اگزینوس / Exynos

با در نظر داشتن پیشرفت شرکت‌هایی چون هواوی و اپل در تولید تراشه‌های اختصاصی با لیتوگرافی ۷ نانومتری، سامسونگ نیز قصد دارد تراشه‌ی بعدی خود را با نام احتمالی اگزینوس ۹۸۲۰ رونمایی کند. طبق گمانه‌زنی‌ها، کره‌‌ای‌ها بالأخره با این نسل، لیتوگرافی ۷ نانومتری را به پردازنده‌های خود خواهند آورد.

در صورت تحقق چنین اتفاقی، گلکسی اس ۱۰ از پردازنده‌ای بهره خواهد برد که علاوه‌بر توان و بهینگی بیشتر، اندازه‌ی کمتری را روی بورد دستگاه اشغال می‌کند. باتوجه به عبارت «هوش از درون» که روی تصویر یادشده قرار گرفته‌ است، انتظار می‌رود که در نسل جدید پردازنده‌ی اگزینوس توجه ویژه‌ای به مبحث هوش‌ مصنوعی و پردازش‌های مربوط به آن شده باشد.

طبق شایعات منتشر شده از سوی رسانه‌های فناوری، برخی از مدل‌های گلکسی اس ۱۰ به‌واسطه‌ی بهره‌گیری از مودم اگزینوس ۵۱۰۰ قادر به پشتیبانی از شبکه‌ی ارتباطی 5G خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات