اپل پنسل جدید معرفی شد

سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
اپل دقایقی پیش در جریان برگزاری رویداد آبان‌ماه، از مدل جدید اپل پنسل با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم رونمایی کرد؛ این قلم جدید، با بسیاری از ویژگی‌های نسل جدید آیپد پرو همگام‌سازی شده است.
تبلیغات

رویداد ۸ آبان (سی‌ام اکتبر) اپل از حدودا یک ساعت پیش آغاز شده است و این شرکت لحظاتی قبل از مدل جدید Apple Pencil با امکان کنترل از طریق لمس و بدنه‌ای بازطراحی‌شده، رونمایی کرد. دو تبلت جدید اپل یعنی آیپد پرو ۱۱ اینچی و آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی با این قلم سازگار هستند.

اپل پنسل نخستین‌بار در سال ۱۳۹۴ (۲۰۱۵) میلادی معرفی و عرضه شد و از آن زمان تاکنون، شاهد عرضه‌ی مدل جدید آن نبوده‌ایم. گفتنی است که اهالی کوپرتینو در جریان برگزاری مراسم ماه مارس، از Crayon به‌عنوان یک قلم لمسی ارزان‌قیمت رونمایی کرده بودند، اما نباید فراموش کرد که آن محصول توسط لاجیتک توسعه داده شده و قرار است تنها برای بازار محصولات دانش‌آموزی، عرضه شود.

جالب است بدانید که نسل دوم اپل پنسل به‌صورت مغناطیسی به کناره‌ی آیپد پرو ۲۰۱۸ می‌چسبد و می‌توان آن را از همین طریق، شارژ کرد. یکی از مشکلات بزرگ نسل اولیه‌ی اپل پنسل که خیلی‌ها را آزار می‌داد، به نحوه‌ی شارژ کردن آن مربوط می‌شد که خوشبختانه این موضوع در نسل دوم اپل پنسل برطرف شده است.

رابط کاربری سیستم‌عامل iOS از این پس شامل یک حباب کشویی خواهد بود که به کاربران آیپد پرو امکان می‌دهد تا از میزان شارژ اپل پنسل خود، مطلع باشند. علاوه بر این‌ها، ژست‌های لمسی این قلم، بسته به اپلیکیشن‌های مختلف، متفاوت است و می‌توان آن‌ها را از طریق برنامه‌های شخص ثالث تغییر داد.

اپل پنسل جدید / New Apple Pencil

وقتی که کاربر برای نخستین‌بار اپل پنسل جدید را به آیپد پرو خود متصل می‌کند، این قلم لمسی به‌سادگی با تبلت همگام‌سازی می‌شود. یک ژست لمسی جالب به این قلم افزوده شده است که به کاربر امکان می‌دهد رنگ متنی را که توسط اپل پنسل نوشته می‌شود، تغییر دهد. برای فعال کردن این ویژگی، تنها کافی است با انگشت خود، دو بار پشت سر هم روی این قلم ضربه بزنید. مورد دیگر این که اگر با اپل پنسل روی نمایشگر آیپد پرو ضربه بزنید، نمایشگر روشن می‌شود.

اپل پنسل جدید لازم است برای شارژ شدن به‌صورت مغناطیسی به آیپد پرو متصل شود و از همین رو، تنها با آیپد پرو ۲۰۱۸ قابل‌استفاده خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات