اپل پرونده به‌کارگیری غیر‌قانونی دانش‌آموزان را برای تولید اپل‌واچ در چین بررسی می‌کند

سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل در‌ حال تحقیق در مورد گزارش تخلف یکی از شرکای خود در به‌کار‌گیری دانش‌آموزان برای تولید اپل‌واچ در چین است.
تبلیغات

یکی از سخنگو‌های اپل به Financial Times اعلام کرده است که در حال بررسی پرونده‌ی دانش‌آموزانی هستند که در ماه سپتامبر به‌صورت اضافه‌کار و در شیفت شب کار می‌کردند. او می‌گوید اپل در مقابل نقض قوانین و استاندارد‌های خود قاطع عمل می‌کند و اگر تخلفی ثابت شود، تصمیم سریع و صحیح می‌گیرد.

Sacom، یک گروه حقوق کار در هنگ‌کنگ اعلام کرد که تابستان امسال با ۲۸ دانش‌آموز در کارخانه‌ی کوئنتا در چونگ‌گینگ مصاحبه انجام داده است؛ آن‌ها گفتند که به‌عنوان کار‌آموز به کارخانه فرستاده شده‌اند اما در‌واقع کارهای مشابه با بقیه کارکنان انجام داده‌اند. گاهی اوقات حتی به‌صورت اضافه‌کار و در شیفت شب کار می‌کردند که برای کار‌آموزان در چین غیر‌قانونی محسوب می‌شود اما این یک مشکل تکراری است. ۱۱ دانش‌آموز گفته‌اند که به آن‌ها گفته شده اگر کار‌آموزی خود را کامل نکنند، فارغ‌التحصیل نخواهند شد.

یکی از دانش‌آموزان درباره‌ی تخلفات می‌گوید: «ما باید از ساعت ۸‌ صبح تا ۸‌ شب کار می‌کردیم و تنها یک روز در هفته استراحت داشتیم». دانش‌آموز دیگر می‌گوید که از مدرسه‌ی آن‌ها، ۱۲۰ دانش‌آموز در کارخانه چونگ‌گینگ کار می‌کنند.

Apple به‌طور منظم حساب‌رسی زنجیره‌ی تامین خود را انجام می‌دهد؛ با این حال با نقض قوانین داخلی و دولتی مواجه می‌شود.‌ برای مثال در سال ۲۰۱۷ اپل مجبور شد اعتراف کند که در کارخانه فاکسکان ژنگژو از دانش‌آموزان به‌طور غیر‌قانونی برای ساخت محصولات اپل استفاده شده است.

شرکت‌های همکار اپل اغلب با فشار‌های شدید اپل و تقاضا‌ از طرف اپل در فصل پاییز مواجه‌اند؛ این امر باعث می‌شود بعضی از این کارخانه از سه برابر نیرو‌ی کار خود استفاده کنند. جوانان چینی سخت در خط‌های تولید مشغول به کار هستندو این موضوع برخی کارخانه‌‌ها را مجبور می‌کند تا با مدارس قرارداد ببندند.   

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات