وظایف شورای عالی انفورماتیک به وزارت ارتباطات سپرده شد

سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
وظایف اجرایی شورای منحل‌شده‌ی عالی انفورماتیک به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سپرده شده است و الزامات حاکم بر اینترنت اشیا در شبکه‌ی ملی اطلاعات تصویب شد.
تبلیغات

اعضای شورای عالی فضای مجازی وظایف اجرایی شورای عالی انفورماتیک را که پیشتر و بر اساس مصوبه‌ی جلسه‌ی بیست‌وهشتم شورای عالی فضای مجازی منحل شده بود، به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محول کرده و همچنین الزامات حاکم بر اینترنت اشیا در شبکه‌ی ملی اطلاعات را تصویب کردند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز گذشته، جلسه‌ی شورای عالی فضای مجازی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری برگزار شد. در این جلسه به وضعیت شورای عالی انفورماتیک رسیدگی شده و وظایف اجرایی آن به وزارت ارتباطات سپرده شد.

بر این اساس وظایف و مسئولیت‌های اجرایی ثبت نرم‌افزارهای رایانه‌ای و صدور تأییدیه‌ی فنی برای نرم‌افزارها، کمیته‌ی حق اختراع، وظایف اجرایی موضوع مواد ۲۱ و ۲۲ قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد پیرامون استفاده از نرم‌افزارهای اداری و مالی و صلاحیت نظارت بر نظام صنفی رایانه‌ای، به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محول شد.

همچنین در این جلسه، الزامات حاکم بر اینترنت اشیا در شبکه‌ی ملی اطلاعات به تصویب رسید. اتصال تعداد قابل‌توجهی از اشیا به اینترنت، همان اینترنت اشیا یا IOT است که اطلاعات بی‌شماری تولید می‌کند. این تکنولوژی برای سیاست‌گذاران بسیار با اهمیت است؛ زیرا با تحلیل این اطلاعات می‌توان به علایق و سلیقه‌ی کاربران دست پیدا کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات