خرم‌ آبادی از معاونت فضای مجازی دادستان کل کشور کنار رفت

شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
جواد جاویدنیا، معاون سابق دادستان مشهد در امور فضای مجازی به جای عبدالصمد خرم آبادی، سرپرستی معاونت امور فضای مجازی دادستان کل کشور را برعهده گرفت.
تبلیغات

به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت الاسلام و المسلمین منتظری، دادستان کل کشور، در مراسم امروز معارفه‌ی معاونت امور فضای مجازی و معاونت نظارت بر دادسرا‌های کل کشور، اظهار کرد:

بعد از تصویب قانون جدید آیین دادرسی کیفری، وظایف و مسئولیت‌های دادستانی کل و دادستان‌ها گسترش پیدا کرده و اقتضای زمان و شرایط اقدامات را دو چندان کرده است.

او با اشاره به برخی از وظایف دادستانی کل کشور، اعلام کرد:

دادستان کل، مدیریت کلان ۴۰۰ دادسرا را در سراسر کشور بر عهده دارد و قطعا شخص دادستان کل، امکان رسیدگی به همه‌ی وظایف قانونی را ندارد؛ مگر با همکاری و مساعدت معاونت‌ها و افرادی که در ادارات کل و بخش‌های مختلف می‌توانند کمک کنند و اگر موفقیتی در عرصه‌های مختلف داریم، قطعا ناشی از زحمات و تلاش‌های همکاران و قضات دادستانی کل کشور است.آقای فیروزی در معاونت نظارت بر دادسراها، وظایف طاقت‌فرسایی را بر عهده داشت و همه‌ی بررسی‌ها برای جابه‌جایی قضات را انجام می‌داد. نظارت بر دادسرا‌ها نیز بر عهده‌ی این معاونت است و گسترده‌ترین اقدامات دادستانی کل، بر عهده‌ی معاونت نظارت بر دادسرا‌ها است.

دادستان کل کشور، با تأکید بر استفاده از فناوری روز برای نظارت بر دادسراها، از اقدامات معاونت پیشین نظارت بر دادسراها تقدیر کرده و عبدالصمد خرم آبادی را به‌عنوان معاون جدید نظارت بر دادسرا‌ها معرفی کرد. او استفاده فناوری روز در دادسراها را راهی برای جلوگیری از اشکالات و خدمت‌رسانی بهتر توصیف کرد و افزود:

برای اینکه رویکرد حوزه‌ی معاونت فضای مجازی تغییر نکند، سیاست این معاونت همچون گذشته باقی است و با همکاری آقای خرم‌آبادی، یک فرد متخصص در این زمینه را به‌عنوان معاونت امور فضای مجازی انتخاب کردیم.
منتظری و جاویدنیا

در مراسم امروز، جواد جاویدنیا، معاون سابق دادستان مشهد در امور فضای مجازی، به‌جای عبدالصمد خرم آبادی سرپرستی معاونت امور فضای مجازی دادستان کل کشور را برعهده گرفت. حجت الاسلام و المسلمین منتظری خطاب به جاویدنیا، سرپرست جدید معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور و با تأکید بر اینکه مقابله با عناصر ضد دین، ضد اخلاق و معنویت و ضد امنیت و ارزش‌ها بیش از گذشته ادامه داشته باشد، گفت:

سیاست دادستانی کل کشور در رابطه با فضای مجازی سیاست تعیین شده‌ای است که تاکنون ادامه داشته است. معاونت جدید فضای مجازی باید کمر همت را در برابر بدخواهان و کسانی که سنگ‌اندازی می‌کنند، محکم ببندد و با تدبیر و تعقل این مسائل را پشت سر بگذارد.با توجه به شرایط امروز کشور نسبت به فضای مجازی، برخورد با هرگونه فسادی در فضای مجازی در چارچوب قانون و مقررات ادامه پیدا خواهد کرد.

او همچنین در ادامه‌ی صحبت‌های خود از متولیان امر فضای مجازی خواست که با دادستانی کل همکاری کنند و همچنین به معاونت‌ها توصیه کرد اقداماتشان را با برنامه‌ریزی پیش ببرند. وی افزود:

رویکرد ما تحقق اهداف مقام معظم رهبری است که جز صلاح و خوشبختی برای جامعه چیزی نمی‌خواهند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با فضای مجازی و استفاده از تعبیر سلاح شیمیایی افزود:

در این جنگ شیمیایی انتظار است که مسئولین امر و کسانی که مسئولیت دارند، متناسب با جنگ شیمیایی دشمن خودشان را مجهز کنند.

دادستان کل خطاب به رییس‌جمهور به‌عنوان رییس شورای عالی فضای مجازی و وزیر ارتباطات و دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی، خاطرنشان کرد:

همه تکلیف داریم در برابر حمله‌ی شیمیایی دشمن، جامعه، نظام و دستگاه‌های مسئول را مجهز کنیم.

در پایان این نشست از اقدامات فیروزی، معاون پیشین نظارت بر دادسراها تکریم و عبدالصمد خرم‌آبادی به‌عنوان معاون جدید معرفی شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات