اپل با پرداخت ۶۰۰ میلیون دلار، دیالوگ را تصاحب کرد

شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
مطالعه 4 دقیقه
اپل با پرداخت ۶۰۰ میلیون دلار، شرکت اروپایی دیالوگ را که در تولید تراشه‌های پردازشی فعالیت می‌کند، به تصاحب خود در آورد.
تبلیغات

در طول سال‌های گذشته، اپل تلاش‌ قابل‌توجهی برای ساخت تراشه‌های پردازشی پرسرعت و بهینه انجام داده تا دستگاه‌های تولید این شرکت از این منظر تفاوت قابل‌توجهی با دیگر محصولات رقبا داشته باشند. حال کوپرتینویی‌ها، بزرگترینِ قدم خود را در این راستا برداشته‌اند.

کوپرتینویی‌ها برای خرید قسمتی از شرکت نیمه‌هادی دیالوگ که به تولید تراشه‌های پردازشی در خاک اروپا می‌پردازد، ۳۰۰ میلیون دلار پرداخت کردند؛ افزون بر این، پرارزش‌ترین برند جهان برای خرید بقیه‌ی بخش‌های این شرکت، ۳۰۰ میلیونِ دیگر نیز به رقم قرارداد افزود تا در نهایت رقم کلی این تصاحب به ۶۰۰ میلیون دلار افزایش پیدا کند.

در حالی که شرکت دیالوگ این قرارداد را صرفاً انتقال دارایی و حق مالکیت عنوان می‌کند؛ اما چیزی که مشخص است، رقم پرداختی بالای ۶۰۰ میلیون دلاری اپل است که این تصاحب را به بزرگترین خرید این شرکت از منظر نیروی کار تبدیل می‌کند. با خرید دیالوگ، ۳۰۰ نفر از کارکنان این شرکت به اپل ملحق خواهند شد؛ جالب اینجاست که این تعداد تنها ۱۶ درصد از کارکنان دیالوگ را تشکیل می‌دهند.

با این وجود، شرکتِ تازه‌تصاحب‌شده از زمان عرضه‌ی نخستین آیفون تا به حال همکاری نزدیکی را با اهالی کوپرتینو داشته است؛ از این حیث، ۳۰۰ کارمند جدید اپل همگی افرادی هستند که پیش از این سابقه‌ی همکاری با اپل را داشته‌اند.

خوب است بدانید که Dialog شرکتی است که در سراسر اروپا شعبه دارد؛ بنابراین کارمندان جدید اپل از شهرهای نظیر لیوورنو در ایتالیا، سوئیندن در انگلیس و نابرن و نوئیبنگ در آلمان به کار با اپل ادامه خواهند داد.

در حالی که برخی از ساختمان‌های دیالوگ به‌کلی به تصاحب اپل در خواهند آمد؛ اما هنوز بخش‌های وجود خواهد داشت که این شرکت بتواند تجارتِ خود را در آن‌ها انجام دهد. قرار است از این پس کارکنان جدید، همگی گزارش‌های عملکرد خود را به نایب رئیس بخش فناوری‌های سخت‌افزاری اپل، یعنی جانی سروئی ارائه کنند.

A12 Bionic

جانی سروجی در همین رابطه می‌گوید:

دیالوگ تخصص عمیقی در توسعه‌ی تراشه‌ها دارد و ما از بابت اضافه‌شدنِ آن‌ها به اپل بسیار هیجان‌زده هستیم. گروه متشکل از مهندسانی است که در سال‌های گذشته از محصولاتمان پشتیبانی کرده‌اند و اکنون می‌توانند مستقیماً با ما کار کنند. رابطه‌ی ما با دیالوگ به آیفون‌های اولیه برمی‌گردد و ما قصد داریم تا در آینده نیز این رابطه‌ی دیرینه را با آن‌ها ادامه دهیم.

این قرارداد که انتظار می‌رود در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۹ میلادی نهایی شود، در زمانی اتفاق افتاده که همگی منتظر عرضه‌ی محصولی از اپل در شاخه‌ی واقعیت‌ افزوده هستند. در حالی که به‌‌ عرضه‌ی ساخته‌های جدید کوپرتینونشین‌ها نزدیک می‌شویم، این شرکت به ساخت تراشه‌های بهینه‌، سریع و مناسب برای دستگاه‌های خود نیاز بیشتری پیدا خواهد کرد؛ بنابراین تصاحب جدید آن‌ها قطعاً می‌تواند شرایط را برای ساخت عینک واقعیت‌ افزوده‌ هموار سازد.

در ماه سپتامبر، اپل در حالی از آیفون‌های جدید خود رونمایی کرد که برای نسختین‌ بار لیتوگرافی ۷ نانومتری راهش را به پردازنده‌های این شرکت باز کرده بود. تراشه‌ی A12 Bionic که تماماً توسط مهندسان اپل طراحی شده، اولین تراشه‌ ۷ نانومتری دنیا شناخته می‌شود که بهبودهای فراوانی را از منظر عملکرد و بهینگی نسبت به نسل پیشینِ خود تجربه کرده است.

با بیش از ۶.۹۶ میلیارد ترانزیستور، ۶ هسته‌ی پردازشی و ۴ هسته‌ی گرافیکی در کنار موتور عصبی که پردازش هوش‌مصنوعی را برعهده دارد، پردازنده‌ی A12 چندین پله خود را از زقبا بالاتر قرار می‌دهد. با وجود اینکه ۲ پردازنده‌ی پردازشی قدرتمند این تراشه ۱۵ درصد نسبت به نسل گذشته عملکرد بهتری را ارائه می‌کنند؛ اما از منظر استفاده از انرژی، شاهد کاهش ۴۰ درصدی آن هستیم؛ همچنین ۴ هسته‌ی کم‌مصرف نیز ۵۰ درصد انرژی کمتری را نسبت به تراشه‌ی مورداستفاده در آیفون‌های سال قبل استفاده می‌کند.

حال دیالوگ به اپل ملحق شده تا این بهبودها در نسل‌های آتی بیشتر از گذشته چشمگیر باشند و سطح تجربه‌ی کاربری افراد، از جوانب گوناگون دستخوش تغییر شود.

اپل

طبق گفته‌ی شرکتِ دیالوگ، بخش‌های باقی‌مانده‌ی این شرکت روی حوزه‌های نظیر اینترنت اشیاء، موبایل، خودرو، بازار پردازش و ذخیره و تولید تراشه‌های مدار یکپارچه‌ی سیگنال تمرکز خواهند کرد.

جلال باقرلی، مدیرعامل دیالوگ در بیانیه‌‌ی خود می‌گوید:

این معامله علاوه‌بر اینکه مجدداً رابطه‌ی طولانی‌مدت ما و اپل را تأیید می‌کند، ارزش قدرت کسب‌و‌کارمان و فناوری‌های کار ما در دیالوگ ساخته‌ایم را نشان می‌دهد. وقتی به آینده نگاه کنیم، یک کانونِ استراتژیک واضح خواهیم داشت که بر مبنای IC‌های سیگنال‌ترکیبی ما با رویکرد جهانی و کم‌مصرف بنا نهاده شده است. سابقه‌ی ما، رابطه‌ی عمیقمان با مشتریان و کارکنان بااستعداد به ما اعتماد به‌نفسی می‌دهند تا این چشم‌انداز را در آینده رشد دهیم. ما معتقدیم که این معامله به نفعِ کارکنان و سهام‌داران خواهد بود و باعث ایجاد کسب‌و‌کاری می‌شود که چشم‌انداز و انعطاف‌پذیری بیشتری را برای رشد ابتکارات استراتژیک ببینیم.

دیدگاه خود را در رابطه با این موضوع با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات