۱۰ گجت برتر و متفاوت معرفی شده در نمایشگاه IFA 2012 برلین

یک‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷
مطالعه 7 دقیقه
نمایشگاه IFA برلین که در آن چندین گجت و ابزار تازه دوست‌داشتنی معرفی شد، به پایان رسید. امسال یکی از بهترین سال‌ها برای دوستداران گجت بوده است، نبرد بین سیستم‌عامل‌ها و ابزارهای مبتنی بر آن‌ها بالا گرفته و تولیدکنندگان نوآوری‌ بیشتری را در طراحی و تولید محصولات خود به خرج می‌دهند، مدیران شرکت‌های موفق، دیگر خواب و خوراک ندارند چون از فردای خود بی‌خبرند.
تبلیغات

وجود این همه محصول داغ در حالی است که هنوز دو بازیگر اصلی یعنی مایکروسافت و نوکیا هنوز کنفرانس معرفی محصولات تازه خود را برگزار نکرده‌اند.

توجه داشته باشید که ترتیب قرار‌گیری این گجت‌ها کوچک‌ترین ارتباطی به برتری آن‌ها نسبت به یکدیگر ندارد. نحوه انتخاب این گجت‌ها نیز براساس معیارهای زیر صورت گرفته است:

  • ناب بودن ایده و پیاده‌سازی نسبتاً مناسب آن
  • ریسک تولید کننده در ارایه یک ایده جدید
  • هماهنگی و موازات طراحی متفاوت با کارایی
  • خیره کننده بودن از لحاظ طراحی
  • پیاده‌سازی درست یک ایده قدیمی با کمترین نقص ممکن

این معیارها را هر کدام از ما به روش خودمان بیان می‌کنیم، اما در نهایت نتیجه تقریباً یکسان است. شاید تشخیص بهترین گزینه غیر ممکن به نظر برسد، اما انتخاب ۱۰ محصول متفاوت و برتر آنقدرها مشکل نیست.

پیش از شروع مقاله بد نیست به صفحه‌های اختصاصی IFA 2012 زومیت سری بزنید:

  • کلیه محصولات ویندوز ۸ معرفی شده در IFA 2012
  • سامسونگ در IFA 2012
  • سونی در IFA 2012

نمایشگر جدید سه بعدی پوشیدنی SONY HMZ-T2

این نمایشگر پیش از این نیز در نمایشگاه‌های مختلف به نمایش درآمده بود، اما نسخه جدید این گجت در کنار امکانات جدید با بهبود ارگونومی و نحوه قرارگیری بهتر روی سر، امکان استفاده طولانی ‌مدت را برای کاربران فراهم می‌کند. این نمایشگر دارای دو پنل OLED با رزولوشن HD است و تجربه‌ی بی‌رقیبی را در نمایش تصاویر سه بعدی بدون سایه ارایه می‌دهد.

  • نمایشگر جدید سه بعدی پوشیدنی سونی، سبک‌تر و با جک ۳.۵ میلیمتری برای هدفون‌ در IFA معرفی شد [بروز شد]

تلویزیون ۱۴۵ اینچ 8K پاناسونیک

زمانی که شرکت‌ها معرفی تلویزیون 4K خود را یک دستاورد قلمداد می‌کردند، ناگهان در گوشه‌ی تاریکی از غرفه پاناسونیک یک تلویزیون غول پیکر ۱۴۵ اینچی به نمایش درآمد. تلویزیونی که ۴ برابر 4K و ۱۶ برابر Full HD، رزولوشن داشت. هضم اینکه رزولوشن 4K چهار برابر Full HD پیکسل دارد به اندازه کافی مشکل است، حال تصور کنید در این میان تلویزیونی به نمایش درآمده که رزولوشن آن 8K یا 7680 در 4320 پیکسل است.

  • پاناسونیک با تلویزیون پلاسمای ۱۴۵ اینچی 8K خود، نمایشگاه IFA را به لرزه درآورد

فبلت گلکسی نوت 2 سامسونگ

گلکسی نوت ۲

حضور این محصول در لیست ما دور از انتظار نیست. گلکسی نوت ۲، یک موبایل متفاوت است، چه ما بخواهیم و چه نخواهیم. صفحه‌نمایش 5.5 اینچی، پشتیبانی از S-Pen ، باتری 3100 میلی‌آمپر ساعتی، پردازنده چهار هسته‌ای 1.6 گیگا هرتزی همگی تفاوت را فریاد می‌زنند.

  • گلکسی نوت ۲ رسما معرفی شد: نمایشگر ۵.۵ اینچ، اندروید ۴.۱
  • سامسونگ تأیید کرد: ۵۰ گیگابایت فضای مجانی Dropbox برای Galaxy Note II و Galaxy Camera
  • مقایسه فبلت‌های گلکسی نوت 2 و 1

تبلت هیبریدی VAIO Duo 11 سونی

این تبلت هیبریدی شاید از هیچ نظری برترین نباشد، شاید ساختار طراحی آن را بارها در گذشته مشاهده کرده باشیم، اما سونی این ریسک را پذیرفته و این طراحی را انتخاب کرده است. بقیه شرکت‌ها انواع و اقسام کامپیوترهای ویندوز ۸ را تولید را به نمایش گذاشتند اما واقعا مشخص نیست که کدامیک از این فرم‌ها به تولید انبوه خواهند رسید. ولی سونی تنها یک حالت را انتخاب کرده و تمامی امکانات ضروری حتی قلم دیجیتال را نیز در آن گنجانده است.

  • معرفی کامپیوتر اسلایدر Vaio Duo 11 سونی: صفحه‌نمایش ۱۱.۶ اینچی با رزولوشن 1080p، قلم دیجیتال

نمونه اولیه از یک لپ‌تاپ با ۲ صفحه‌نمایش 2560 در 1440 پیکسلی از سوی سامسونگ

همه ما می‌دانیم که از این لپ‌تاپ استفاده نخواهیم کرد، نه فقط به خاطر بیهوده بودن طراحی آن، بلکه به این خاطر که هیچ عقل سالمی چنین لپ‌تاپی را تولید نمی‌کند. دو پنل نمایشگر با رزولوشن 2560 در 1440، اصلا قیمت کمی ندارد. تبلت هیبریدی شرکت دل که در ادامه به آن اشاره خواهد شد همین کار را با یک صفحه‌نمایش پیاده کرده است. اما یک چیز در انتهای قلب ما این دستگاه را دوست دارد و آن داشتن 7 مگا پیکسل صفحه‌نمایش در یک لپ‌تاپ نازک است که قبلا این رکورد را مک بوک رتینا با 5.2 مگاپیکسل داشت.

  • سامسونگ نمونه اولیه از یک لپ‌تاپ با ۲ صفحه‌نمایش 2560 در 1440 پیکسلی را به نمایش گذاشت

اسلیت پی‌سی‌های سری ۷ سامسونگ

دلیل انتخاب این تبلت پیاده‌سازی خوب این ایده بوده است. این ایده را اسوس به بازار وارد کرد و تا حد زیادی آن را گسترش داد. اما سامسونگ واقعا محصول قابل استفاده و کاربردی ساخته است. شاید قیمت 1199 دلار برای نسخه Pro گران باشد، اما با مشخصاتی که این تبلت/لپ‌تاپ دارد، می‌توان گفت یکی از بهترین‌ها خواهد بود. از مهم‌ترین قابلیت‌های اسلیت‌پی‌سی‌های سری ۷ سامسونگ می‌توان به S-Pen و نمایشگر ۱۱ اینچی 1080p اشاره کرد.سامسونگ قلم دیجیتال سری ۷ را به کمک WACOM ساخته که در نوع خوب بهترین است.

  • اسلیت پی‌سی‌های سری ۵ و ۷ سامسونگ: هم تبلت و هم لپ‌تاپ با ویندوز

تبلت هیبریدی XPS Duo 12 شرکت دل

این ایده معلوم نیست متعلق به چه شرکت یا شخصی است، اما یک چیز واضح است، اینکه تنها شرکت دل این ایده را به نمایش گذاشته است. ایده‌ای که شاید بهترین راه‌حل نباشد، اما پیاده‌سازی زیبا، بدنه آلومنیوم و فیبرکربن، مشخصات فنی بالا و صفحه‌نمایش زیبای آن، این تبلت را به یک گزینه مناسب تبدیل کرده است.

  • دل از تبلت هیبریدی XPS 10 و تبلت قابل تبدیل به اولترابوک XPS Duo 12 پرده‌برداری کرد

دوربین Galaxy Camera سامسونگ

پردازنده ۴ هسته‌ای، اندروید ۴.۱ و صفحه‌نمایش 4.8 اینچی مشخصات یک تلفن هوشمند نیستند. این مشخصات متعلق به یک دوربین جیبی 16 مگا‌پیکسلی هستند که بزرگنمایی ۲۱ برابر اپتیکال دارد. احتمال می‌رود که این دوربین سهم بزرگی در بازار نداشته باشد، اما ساخت این دوربین کار یک روز و دو روز نبوده است. شنیدن این موضوع شاید به گوش ما آشنا نباشد، اما این‌بار سامسونگ ریسک کرده است. این محصول نه یک دوربین خیلی خوب است و نه وسیله ارتباطی خیلی خوب. قیمت آن نیز نمی‌تواند پایین باشد، اما زیبایی آن درتفاوت آن است. اینکه برای اولین بار یک سیم‌کارت را در یک دوربین جیبی با 4.8 اینچ صفحه‌نمایش قرار می‌دهیم حس آینده را به انسان منتقل می‌کند.

  • مشخصات کامل دوربین Galaxy Camera سامسونگ: پردازنده ۴ هسته‌ای، سنسور ۱۶ مگاپیکسلی CMOS، اندروید ۴.۱
  • چرا Galaxy Camera محصولی ناموفق خواهد بود؟
  • سامسونگ تأیید کرد: ۵۰ گیگابایت فضای مجانی Dropbox برای Galaxy Note II و Galaxy Camera

هدفون‌های سری MDR-1R شرکت سونی

در میان این همه پیکسل و هسته و قلم دیجیتال در IFA امسال یک محصول بدون نیاز به آن‌ها جلوه می‌کرد. شاید بسیاری از ما هنوز قانع نشده باشیم که این، محصولی مهم است. اما یک لحظه را به دقایقی که برای یافتن پورت هدفون تلف کرده‌ایم یا برای اتصال هدفون ازطریق بلوتوث به ابزارهای دیگر صرف کردیم را تصور کنید. لحظات عصبانیتی که به جای هدفون پورت میکروفون را نشانه رفتیم. لحظات نا امیدی که اتصال بلوتوث قطع می‌شد و باید دوباره از صفر این کار را انجام می‌دادیم. تمام آن کابوس‌ها با این محصول از میان می‌رود. از این پس تمام آن دقایق و ثانیه‌ها به گوش دادن موسیقی و آرامش صرف خواهد شد.

  • سونی ۳ مدل هدفون و یک اسپیکر قابل‌حمل سازگار با NFC را معرفی کرد

تلویزیون سه بعدی ۵۵ اینچی OLED ال جی

بدنه فیبر‌کربن و ضخامت ۴ میلی‌متر این تلویزیون را کنار بگذارید. تکنولوژی سه بعدی نیز مهم نیست. این مهم است که ال جی بازار را به سمت جلو هدایت کرده است و به‌عنوان اولین تولید‌کننده می‌خواهد یک تلویزیون واقعی OLED را به بازار عرضه کند. نه یک تلویزیون 27 اینچی 15 هزار دلاری یا یک تلویزیون 11 اینچی 3 هزار دلاری. یک تلویزیون 55 اینچی با قیمت 9 هزار دلار، این یعنی آغاز یک عصر جدید. همین موضوع باعث شد سامسونگ هم تلویزیون خود را برای رقابت با این محصول ارایه کند، همین محصول باعث شد سونی و پاناسونیک در ساخت OLED شریک شوند. بنابراین این محصول در عین اینکه در نوع خود بی‌نظیر است، یک بازار را به جلو هدایت کرده است.

  • ال جی تلویزیون سه بعدی ۵۵ اینچی OLED خود را با بدنه فیبر‌کربن و ضخامت ۴ میلی‌متر رونمایی کرد

در این میان به محصولاتی همچون دوربین NEX-5R سونی، تلویزیون‌های متعدد 84 اینچی با رزولوشن 4K، کامپیوتر بدون کیس لمسی و ۲۷ اینچ XPS One 27 شرکت دل، تلفن جذاب و ضدآب Xperia V سونی و بسیاری محصولات با ارزش دیگر نیز باید اشاره کرد اما لیست ما فقط برای ۱۰ محصول جا داشت. حال نوبت شما کاربران دوست داشتنی زومیت است، کدامیک از محصولات IFA 2012 نظر شما را به خود جلب کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات