قابلیت تشخیص متن دراپ‌ باکس، یافتن تصاویر و پی‌دی‌اف‌ها را آسان‌تر می‌کند

چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت جدید تشخیص خودکار متن دراپ‌باکس برای کاربران حرفه‌ای، تجاری و شرکتی این سرویس فعال شد.
تبلیغات

هنگامی که قصد یافتن یک فایل خاص را داشته باشید، مسلما در فرایند جستجو میان فایل‌های پی‌دی‌اف حاوی اسناد اسکن‌شده به‌عنوان تصویر با مشکلاتی مواجه خواهید شد. سرویس دراپ باکس‌ با معرفی ویژگی جدید تشخیص خودکار تصاویر این مشکل را رفع کرده است. قابلیت مورد اشاره متون موجود در فایل‌های پی‌دی‌اف و تصاویر را استخراج کرده تا کاربران بتوانند راحت‌تر در میان فایل‌های یادشده جستجو کنند. براساس اعلام دراپ‌باکس، در حال حاضر بیش از ۲۰ میلیارد تصویر و فایل پی‌دی‌اف در این سرویس ذخیره‌سازی ابری وجود دارد. حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از این فایل‌ها، در واقع تصاویر اسکن‌شده از اسناد هستند و بنابراین قابلیت جدید دراپ‌باکس می‌تواند بسیار کاربردی واقع شود.

برای جستجوی یک فایل پی‌دی‌اف یا یک عکس خاص، می‌توانید یک کلمه یا عبارت را به‌سادگی در موتور جستجوی دراپ‌باکس تایپ کنید. سپس این سرویس فایل‌هایی را که حاوی متنی مشابه با متن یا عبارت جستجوشده باشند به شما نمایش خواهد داد. این شرکت در گفتگو با وب‌سایت ونچربیت اعلام کرده که قابلیت جدید دراپ‌باکس سنگین‌ترین پروژه‌ی محاسباتی مرتبط با یادگیری ماشینی است که تیم توسعه‌دهنده‌ی این سرویس تاکنون انجام داده است. تیم توسعه‌دهندگان دراپ‌باکس برای ایجاد این ویژگی، چالش‌هایی با فایل‌های پی‌دی‌اف داشتنه‌اند؛ چراکه در اسناد چندصفحه‌ای نسبت به یک فایل تصویری، نیاز به قدرت پردازشی بسیار بیشتری وجود دارد. در واقع برای اینکه ایندکس کردن فایل‌های پی‌دی‌اف امکان‌پذیر باشد، دراپ‌باکس سیستم را به‌نحوی طراحی کرده تا استخراج و ایندکس کردن پس از ۱۰ صفحه متوقف شود.

دراپ باکس

قابلیت تشخیص خودکار متن موجود در تصاویر برای فایل‌های انگلیسی JPEG، فایل‌های GIF ایستا، فایل‌های PNG، TIFF و پی‌دی‌اف‌ در دراپ‌باکس فعال است. این ویژگی جدید حتی برای فایل‌هایی که قبل از معرفی قابلیت تشخیص متن در این سرویس آپلود شده‌اند نیز دردسترس است. در هر حال، دسترسی به این ویژگی بسیار محدود است. کاربران سرویس تجاری و شرکتی دراپ‌باکس بسته به اینکه مدیران حساب‌های کاربری آن‌ها چه زمانی این ویژگی را فعال کنند، احتمالاً به‌زودی به این قابلیت جدید دسترسی خواهند داشت. علاوه‌براین، افرادی که اشتراک کاربر حرفه‌ای دراپ‌باکس را تهیه کرده‌اند، در ماه‌های آینده به این قابلیت جدید دسترسی خواهند یافت. کاربران عادی سرویس مورد بحث نیز باید همچنان از روش‌های موجود برای جستجوی فایل‌ها و اسناد مورد نظر خود استفاده کنند.

نظر شما در مورد ویژگی جدید تشخیص متن Dropbox چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات