پانوس پانای از احتمال عرضه سرفیس ماژولار و وبکم USB-C می‌گوید

پنج‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
در مصاحبه‌ی جدیدی که پانوس پانای، رهبر بخش سرفیس انجام داده، عرضه‌ی رایانه‌ی ماژولار سرفیس و وبکم USB-C را محتمل دانسته است.
تبلیغات

در جریان رویدادی که مایکروسافت برگزار کرد، ردموندی‌ها از جدیدترین سخت‌افزارهای سری سرفیس رونمایی کردند. نسخه‌های مشکی‌ مات سرفیس پرو ۶ و سرفیس لپ تاپ ۲ در کنار نسخه‌ی به‌روزشده‌ی سرفیس استودیو ۲ و هدفون کاملاً جدید سرفیس هدفون، همگی محصولاتی بودند که اهالی مایکروسافت در خلال این رویداد از آن‌ها معرفی به‌عمل آوردند.

در حالی که اکثر سخت‌افزارهای معرفی‌شده تفاوت‌ چندانی را نسبت به نسل‌ پیشین خود ندیده بودند، اما در این میان هدفون معرفی‌شده محصولی شگفت‌آور بود که تغییر مسیر مایکروسافت را به‌ وضوح نشان می‌داد. در مصاحبه‌ای که وب‌سایت ورج با رهبر بخش سرفیس انجام داده، او بیان می‌کند که معرفی سرفیس هدفون نشانگر همتِ این تیم برای تکمیل تجربه‌ی ارائه‌شده از طریق محصولات سرفیس است.

پانای توضیح می‌دهد که این «تکمیل» به‌وسیله‌ی هدفونِ معرفی‌شده برای کاربرانی رخ خواهد داد که درگیر موسیقی هستند؛ از خالقین محتوا بگیرید تا گیمرها که از این هدفون‌ها برای ساعت‌ها استفاده می‌کنند:

اکنون شرکت این محصولات را در قالب یک نامِ واحد توسعه می‌دهد. تکنولوژی به‌ سمتی در حالِ تکامل است که ما خواهانِ آن هستیم. [خوشبختانه] فرصتی پیش آمد تا تکمیل را از طریق راهی انجام دهیم که من و تیم مشتاقِ آن هستیم.درست به‌مانند دیگر محصولاِ سرفیس، ما روی برخی از اجزائی تمرکز کردیم که در دگرگونی تجربه‌ی شما تعیین‌کننده هستند.

با دقت در گفته‌های پانای می‌توان فهمید که منظورِ او از این اجزاء خنثی‌کننده‌ی نویز، تعامل کورتانا، عملکردهای اسکایپ و حالتِ بی‌صدا خودکار است.

سرفیس هدفون

در حالی که مایکروسافت تاکنون از این رویکرد در لوازم جانبی دیگرِ خود نظیر ماوس و صفحه‌کلید نیز استفاده کرده است؛ اما شواهد نشان می‌دهد که سرفیس‌ها بازهم به پیشروی در حوزه‌های جدید ادامه خواهند داد. در خلال گفتگو با پانای، او به احتمال عرضه‌ی وب‌کم USB-C از جانب مایکروسافت اشاره می‌کند.

او می‌گوید:

«به دوربین استفاده‌شده در سرفیس هاب ۲ نگاه کنید، توجه داشته باشید که این دوربین از درگاه USB-C پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین ایده‌ی ساخت دوربینی عالی و وارد ساختنِ آن به تجربه‌ی کاربران احتمالا در حال به‌ وقوع پیوستن است.

آیا می‌توان این اتفاق را نیز به‌ نوعی تکمیل تجربه‌‌ی کاربری و پیشروی آن به مرحله‌ی بعدی دانست؛ حتی اگر دستگاه مورد بحث نام سرفیس را یدک نکشد؟ من همه‌ چیز را تحت‌ نظر می‌گیرم. اگر محصولی را معرفی نکنم، حس می‌کنم اتفاق مهمی افتاده است. حقیقتاً باور دارم که تکمیل تجربه‌ی کاربران به‌ نوعی سبک طراحی نشأت‌گرفته‌ی ما از مایکروسافت است؛ مایکروسافتی که خود از ترکیب سخت‌افزار و نرم‌افزار تشکیل شده است.»

مایکروسافت در سال‌های اخیر به‌ صورت فزاینده‌ای به به‌کارگیری فشرده سخت‌افزار و نرم‌افزار در کنار یکدیگر باورمند شده است؛ سبکی که به‌ نوعی امضاء اپل در محصولاتش شناخته می‌شود. در حالی که این شرکت پیش‌تر با معرفی سرفیس پن در کنار اپلیکیشن وان‌نوت این رویکرد را به صورت مشخص نشان داده بود، اما سرفیس هاب جدید آن‌ها نخستین محصولی است که شیوه‌ی جدید ردموندی‌ها را در به‌ کارگیری همزمان سخت‌افزار و نرم‌افزار تشریح می‌کند. این رایانه‌ی غول‌آسا از طراحی ماژولار بهره می‌برد تا مصرف‌کنندگانِ آن بتوانند به‌مرور زمان قطعاتِ آن را با نیازهای روز همگام سازند.

اکنون بیش‌از هر زمانِ دیگری نیاز به استفاده از چنین شیوه‌ای در رایانه‌ی ۲۸ اینچی سرفیس استودیو حس می‌شود.

سرفیس هاب ۲ / Surface Hub 2

پانوس پانای در رابطه با به کار گرفتن چنین رویکردی در محصولات مایکروسافت چنین اظهار نظر کرده است:

احتمالاُ وقتی به آن نگاه می‌کنید، معنی واقعی تکامل و بهترسازی محصولاتمان برای مشتریان را درک خواهید کرد. بله، هنوز چیزهای زیادی برای انجام وجود دارد و در حالی که من درباره‌ی جزئیات آن‌ها چیزی به شما نخواهم گفت؛ اما شما می‌توانید شواهد را برای نتیجه‌گیری در کنار یکدیگر قرار دهید.

وقتی عمیق‌تر به این گفته‌ی پانوس پانای دقت می‌کنیم و شواهد را در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم، می‌توان به این نتیجه رسید که عرضه‌ی سرفیس استودیو ماژولار چندان دور از انتظار نیست؛ مخصوصاً وقتی پتنت این شرکت برای تولید رایانه‌ی ماژولار را که چندین سال پیش به ثبت رسیده را نیز در نظر قرار دهید.

افزون بر این، پر واضح است که آینده‌ی محصولات سرفیس شباهت بسیاری به سرفیس هاب ۲ و سرفیس هدفون خواهند داشت؛ محصولاتی که تعامل سخت‌افزار و نرم‌افزار را به‌سختی در آغوش کشیده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات