TSMC، رقیب سامسونگ پیشنهاد تولید اختصاصی برای اپل و کوالکام را رد کرد

چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
بعد از دادگاه اپل و سامسونگ و تیره و تار شدن روابط میان این دو شرکت باید انتظار اخبار تغییر و تحولات بزرگی را در بازار سخت‌افزار داشت. مناقشه این دو شرکت به دادگاه ختم نخواهد شد، و اپل هنوز ضربه اصلی را به این شرکت وارد نکرده و تصمیم گرفته تا تامین کننده پردازنده مورد نیاز خود را تغییر دهد. در این میان کوالکام نیز قصد استفاده از موقعیت پیش آمده را دارد. در ادامه با زومیت همراه باشید تا به جزییات این خبر آشنا شوید.
تبلیغات

دو شرکت اپل و کوالکام با پیشنهاد سرمایه‌گذاری بیش از ۱ میلیارد دلار قصد در اختیار گرفتن اختصاصی ظرفیت تولید «شرکت تولیدی تراشه‌های نیمه رسانای تایوان» یا TSMC را دارند. این سرمایه‌گذاری به این معنا است که خط تولید این شرکت تایوانی به طور اختصاصی برای تولید محصولات سرمایه‌گذار خواهد بود. هر دو شرکت اپل و کوالکام چنین قصدی داشته‌‎اند تا بتوانند به تقاضای رو به رشد تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها پاسخ دهند، بازاری که Bloomberg حجم آن را نزدیک به ۲۱۹ میلیارد دلار تخمین زده است.

شرکت TSMC که برای شرکتهایی مانند کوالکام، Broadcom، انویدیا و دیگر شرکتها تراشه نیمه‌رسانا تولید می‌نماید، به گفته Bloomberg قصد داشته است که یک یا دو خط تولید خود را به طور اختصاصی در اختیار یک مشتری قرار دهد و همزمان بتواند میان مشتریان و محصولات متفاوت انعطاف‌پذیر باشد و قدرت انتخاب خود را از دست ندهد، ‫و به همین دلیل بوده که این شرکت پیشنهاد دو کمپانی اپل و کوالکام را رد کرده است.‬

این قرارداد می‌تواند وابستگی شرکت اپل را به سامسونگ در تولید تراشه کاهش دهد. این خبر در راستای شایعه‌ای بود که سال گذشته منتشر شد، به این مضمون که اپل قصد شراکت با TSMC برای تولید چیپ A6 را دارد .

نظر شما دراین مورد چیست؟ آثار این دادگاه در چند سال آینده بر روی بازار تلفن هوشمند چگونه خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات