سامسونگ در گوشی خمیده خود از محافظ گوریلا گلس استفاده نخواهد کرد

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارشات منتشرشده، سامسونگ در پرچمدار خمیده‌ی خود از محافظ صفحه‌نمایش گوریلا گلس استفاده نخواهد کرد.
تبلیغات

همانطور که احتمالاً مطلع هستید، سامسونگ در صدد عرضه‌ی گوشی خمیده خود در دی ماه (اوایل سال ۲۰۱۹) است. حال برطبق گزارش‌هایی که جدیداً منتشر شده‌اند، به‌نظر می‌رسد که کره‌ای‌ها برای این دستگاه خمیده از برخی ویژگی‌های محافظتی صفحه‌نمایش صرف‌نظر خواهند کرد.

طبق شایعات، سامسونگ در این دستگاه که به احتمال زیاد گلکسی اف نام خواهد داشت، از لایه‌ای سخت برای صفحه‌نمایش بهره خواهد برد که دوام پنل زیرین را افزایش دهد. هم‌اکنون بسیاری از تولیدکنندگان از این روش برای ساخته‌های جدید خود استفاده می‌کنند و برای دوام بیشتر، ورقی از گوریلا گلس را در بالاترین لایه‌ی صفحه‌نمایش قرار می‌دهند؛ اما باتوجه به ماهیتِ خمیده‌ی پرچمدار آتی سامسونگ، به‌نظر می‌رسد که این راهکار جوابگو نخواهد بود؛ در عوض کره‌ای‌ها به استفاده از پلی‌آمید شفاف روی خواهند آورد که توسط شرکت ژاپنی سومیتومو کِمیکال (Sumitomo Chemical) تولید می‌شود.

محافظ گوریلا گلس

در مقام مقایسه، پوشش یادشده نسبت به گوریلا گلس مقاومت کمتری خواهد داشت؛ اما به‌دلیل استفاده از مواد پلاستیکی، این پوشش به سامسونگ اجازه‌ می‌دهد تا دستگاه خمیده‌ی خود را بدون دغدغه تولید کند.

با این وجود، باتوجه به این امر که هنوز کارِ ساخت این دستگاهِ احتمالی آغاز نشده، احتمال دارد که راهکارهای یادشده تا زمان عرضه‌ی رسمی دستگاه به پیشرفت‌های قابل‌توجهی دست پیدا کنند.

دیدگاه خود را در این رابطه با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات