سامسونگ در گلکسی اس 10 از بهترین سنسور اثر انگشت کوالکام بهره می‌گیرد

دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ قصد دارد در گوشی گلکسی اس ۱۰ از بهترین سنسور اثر انگشت کوالکام برای قرارگیری در زیر صفحه‌نمایش استفاده کند.
تبلیغات

تاکنون در گزارش‌های متعدد به این موضوع اشاره شده که سامسونگ در کهکشانی بعدی خود از سنسور اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش بهره خواهد گرفت. احتمال می‌رود که سازنده‌ی این سنسور، تولیدکننده‌ی مطرح پردازنده‌های موبایلی، یعنی کوالکام باشد.

حال طبق گزارشی که از یک منبع نزدیک منتشر شده، به‌نظر می‌رسد که سامسونگ برای افزایش قدرت شناسایی اثر انگشت، از بهترین سنسور ساخته‌شده توسط کوالکام استفاده خواهد کرد. نسل سوم حسگر اولتراسونیک نه‌تنها از بُعد سرعت پیشرفت داشته، بلکه دقت شناسایی آن نیز به‌طرز قابل‌توجهی افزایش پیدا کرده است.

با این حال، مشخصاً سامسونگ نخستین شرکتی نخواهد بود که از این سنسورها در محصول خود استفاده می‌کند. پیشتر، این چینی‌ها بودند که برای نخستین‌بار استفاده از حسگر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش را بین دیگر تولیدکنندگان باب کردند. حال غول فناوری کره‌ای هم با توجه به پتانسیل بالای بازاریابی این سنسورها، تصمیم گرفته در نسل آتی پرچمدار خود چنین شیوه‌ای را در پیش بگیرد.

شیوه‌ی کارکرد این سنسورها به‌ این گونه است که ابتدا یک پالس اولتراسونیک از زیر صفحه‌نمایش به سطح فرستاده می‌شود تا منافذ و رگه‌های انگشت که برای هر شخص منحصر‌ به‌فرد است، مشخص شود؛ سپس این پالس توسط حسگر دریافت می‌شود و داده‌های آن مورد پردازش قرار می‌گیرد.

نسل اول سنسورهای اولتراسونیکِ کوالکام در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. سپس این شرکت نسل دوم را معرفی کرد که سال گذشته توسط چندین تولیدکننده‌ی چینی مورداستفاده قرار گرفت. حال در صورت استفاده‌ی سامسونگ از نسل جدید سنسورهای اولتراسونیکِ Qualcomm، آن‌ها به احتمال زیاد نخستین شرکتی خواهند بود که از نسل سوم این حسگر در گوشی خود بهره می‌برند.

بی‌شک استفاده از این سنسورها توسط Samsung تأثیر بالایی در بازار جهانی و علاقه‌ی دیگر تولیدکنندگان خواهد گذاشت. سامسونگ به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های اندرویدی می‌تواند با استفاده از سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر، شرکت‌های دیگر را نیز به استفاده از این شیوه‌ی احراز هویت ترغیب کند.

طبق گزارشات، سامسونگ امسال از سه‌ نسخه‌ی متفاوت رونمایی خواهد کرد. آن‌ها تصمیم دارند نسخه‌ای میان‌رده را در چین رونمایی کنند. نکته‌ی حائز اهمیت این است که کره‌ای‌ها قصد دارند امسال در تمامی نسخه‌های پرچمدارِ خود از سنسور اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش استفاده کنند.

براساس گفته‌های پیشین مدیران این غول فناوری، نسخه‌های میان‌رده‌ی ساخته‌های آن‌ها قبل از پرچمداران به ویژگی‌های مبتکرانه و نوآورانه تجهیز خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات