نخستین گوشی اندروید گو با صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی و قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار رونمایی شد

دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تولیدکننده‌ی اروپایی Archos از نخستین گوشی اندروید گو با صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی رونمایی کرد. این دستگاه قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار دارد.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد که پروژه‌ی اندروید گو روز به روز توسط تولیدکنندگان بیشتری مورد استقبال قرار می‌گیرد. پس از اینکه سامسونگ به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های اندرویدی از نخستین دستگاه مقرون‌به‌صرفه‌ی خود با سیستم‌عامل اندروید گو رونمایی کرد، حال برند اروپایی Archos جدیدترین ساخته‌ی خود را با این سیستم‌عامل رونمایی کرده است.

چیزی که بیش‌از همه‌چیز درباره‌ی گوشی‌‌هوشمند آرکوس مهم جلوه می‌کند، استفاده از صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی با مقیاس ۱۸:۹ در گوشی‌ای با سیستم‌عامل اندروید گو است که از نسخه‌ی اوریو بهره می‌برد؛ افزون بر این، شرکت آرکوس پشتیبانی از اینترنت 4G را نیز به Archos Access 57 اضافه کرده که برای دستگاهی با قیمت ۹۳ دلار، قابل تحسین است.

با این حال، از آن جهت که اندروید گو برای دستگاه‌های پایین‌رده و بازارهای نوظهور در نظر گرفته شده، نباید انتظار سخت‌افزاری قوی از این محصولات داشت. طبق گفته‌ی این شرکت فرانسوی، آرکوس اکسس ۵۷ از پردازنده‌ی ۱.۴ گیگاهرتزی چهار هسته‌ای Spreadtrum SC9832E در کنار یک گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می‌برد؛ البته نسخه‌ای ارزان‌تر نیز در نظر گرفته شده که فاقد اتصال 4G است و تنها ۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی دارد. طبق گفته‌ی آرکوس تمامی مدل‌های از درگاه میکرو اس دی تا ۶۴ گیگابایت پشتیبانی می‌کنند.

آرکوس اکسس ۵۷ / Archos Access 57
آرکوس اکسس ۵۷ / Archos Access 57
آرکوس اکسس ۵۷ / Archos Access 57
آرکوس اکسس ۵۷ / Archos Access 57
آرکوس اکسس ۵۷ / Archos Access 57

در قسمت صفحه‌نمایش نیز با پنلی ۵.۷ اینچی TN روبرو هستیم که رزولوشن ۴۸۰ × ۹۶۰ را ارائه می‌کند. تصویربرداری این دستگاه نیز به دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی خلاصه می‌شود؛ پشتیبانی از دو سیم‌کارت نانو و باتری ۲۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی از دیگر موارد مهمِ آرکوس اکسس ۵۷ به‌حساب می‌رود.

این گوشی از اکتبر ۲۰۱۸ در دسترس کاربران اروپایی قرار خواهد گرفت. در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از قیمت گوشی، مشخصات فنی و مقایسه‌‌ی آن با دیگر محصولات به بانک محصولات زومیت مراجعه کنید. انواع گوشی‌های سامسونگ، اپل، هواوی، شیائومی و برندهای دیگر در این بخش در دسترس شما خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات