واکنش کارمندان مایکروسافت به دادگاه اپل و سامسونگ: حالا نوبت ویندوز فون است!

شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
با اعلام رای دادگاه دنباله‌دار اپل و سامسونگ و شکست کامل کمپانی کره‌ای، حالا به نظر می‌رسد فرصت خوبی برای مایکروسافت به وجود آمده تا با خروج محصولات فعلی سامسونگ از بازار آمریکا، از خلا به وجود آمده به سود خود استفاده کند. این کمپانی قصد ندارد درباره رای دادگاه اظهار نظر رسمی کند ولی واکنش کارمندان بخش ویندوز فون مایکروسافت در صفحه توئیترشان حکایت از آن دارد که بدشان نمی‌آید از آب گل‌آلود ماهی بگیرند!
تبلیغات

بیل کاکس، مدیر ارشد ارتباطات بازاریابی ویندوز فون مایکروسافت، به حکم امروز دادگاه مناقشه اپل و سامسونگ واکنش نشان داده است.

تنها لحظاتی پس از آن که هیئت منصفه اعلام کرد که سامسونگ باید به خاطر نقض پتنت‌های مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اپل مبلغ ۱.۰۴۹ میلیارد دلار غرامت پرداخت کند، کاکس در صفحه توئیتر خود نوشت:

حالا ویندوز فون یک گزینه خوب به نظر می‌رسد.

سامسونگ برای ادعای نقض پتنت‌های خود توسط اپل نتوانست هیچ غرامتی دریافت کند، چرا که دادگاه معتقد بود که ادعای سامسونگ وارد نبوده و هیچ ضربه‌ای از این بابت متوجه این کمپانی نگردیده است. سامسونگ مدعی شده بود که اپل با آیفون 3GS و iPhone 4، پنج پتنت این کمپانی کره‌ای را نقض کرده بود.

رای امروز یک پیروزی بزرگ برای اپل محسوب می‌شود. مبلغ غرامتی که سامسونگ باید بپردازد، در برابر سهمی که در بازار گوشی‌های هوشمند از دست می‌دهد، بسیار ناچیز خواهد بود. همچنین حکم امروز دادگاه، احتمالا نوع استفاده سامسونگ از اندروید را در دستگاه‌های آتی این کمپانی تغییر خواهد داد.

فرانک شاو از مایکروسافت که به خاطر متلک‌پرانی‌هایش به گوگل در صفحه توئیتر خود معروف است، ترجیح داد در واکنش به رای دادگاه، از ویژگی‌های خاص گوشی ویندوز فون خود صحبت کند.

در حال استفاده از سرویس Local Scout بینگ روی گوشی ویندوز فون خود هستم. عاشق این رابط کاربری ام. جدید، یکتا، متفاوت.

ما سعی کردیم تا با مایکروسافت تماس گرفته و نظر آنها درباره رای دادگاه را جویا شویم، ولی یکی از سخنگویان این کمپانی به ما گفت:

مایکروسافت درباره رای دادگاه نظری ندارد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات