سونی فلش مموری مجهز به USB type-C معرفی کرد

یک‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
با گذشت زمان شاهد متداول‌تر شدن استفاده از استاندارد جدید USB یعنی USB type-C هستیم. پس از به کار رفتن این پورت در محصولاتی مانند، مک‌بوک ۲۰۱۵  اپل و کروم‌بوک پیکسل گوگل و همچنین گوشی‌های وان پلاس ۲، نکسوس‌های جدید گوگل و لومیا 950/950XL مایکروسافت، حالا شاهد عرضه‌ی فلش مموری USB type-C از سوی سونی هستیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

USB type-C مزایای فراوانی با خود به‌همراه می‌آورد که از میان آن می‌توان به کابل برگشت‌پذیر دو طرفه و انتقال توان بیشتر برای شارژ سریع‌تر اشاره کرد. اما متاسفانه وسایل جانبی‌ که از این استاندارد جدید پشتیبانی کنند، هنوز رایج نشده و تعداد آن‌ها انگشت شمار است. اگر تلفن هوشمند یا لپ‌تاپ جدید شما مجهز به درگاه USB type-C است، احتمالاً به‌دنبال وسایل جانبی جدیدی که از آن پشتیبانی کنند می‌گردید. سونی با معرفی فلش مموری جدید و زیبای خود فضای بسیار زیادی را دراختیار گوشی هوشمند جدید شما می‌گذارد.

فلش مموری USB 3.1 سونی که از سری فلش‌های CA1 است، از یک سو از اتصال USB type-A استفاده کرده و در انتهای دیگر از USB type-C بهره می‌برد؛ چیزی شبیه فلش‌ مموری‌های دوگانه‌ی موجود در بازار که از یک سو پورت USB معمولی و از سوی دیگر اتصال micro-USB دارند.

محصول جدید سونی ماه آینده در ظرفیت‌های ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه خواهد شد. سونی هنوز قیمت این محصول را اعلام نکرده، اما باتوجه‌به جدید بودن USB type-C، قیمت بالاتر این فلش مموری‌ها نسبت به نمونه‌های مشابهی که از micro-USB  استفاده می‌کنند، چندان دور از انتظار نیست.

بعد از معرفی فلش مموری‌های جدید، باید منتظر عرضه‌ی پاوربانک‌های مجهز به USB type-C باشیم تا لوازم جانبی استاندارد جدید یک قدم به کامل‌تر شدن نزدیک شوند.

آیا گوشی یا لپ‌تاپ جدید شما از USB type-C بهره می‌برد؟ به‌نظر شما ضروری‌ترین وسیله‌ی جانبی که ازطریق درگاه USB به دستگاه متصل می‌شود کدام است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات