اپل اشتراک واحدی را برای سرویس‌های موسیقی، خبر و تلویزیون ارائه می‌کند

دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شنیده‌ها نشان از آن دارد که اپل درصدد عرضه‌ی سرویس اشتراکی واحدی با ترکیب سرویس اشتراکی موسیقی، خبر و تلویزیون است.
تبلیغات

براساس گزارش The Information، اپل در نظر دارد تا سرویس‌های اشتراکی خود را در یک قالب واحد در اختیار کاربران قرار دهد. در حال حاضر اپل یک سرویس اشتراکی دارد که همان اپل موزیک است؛ اما شنیده‌ها نشان از آن دارد که این شرکت در حوزه‌های دیگری نیز سرمایه‌گذاری کرده است که از جمله‌ی آن‌ها باید به توسعه‌ی یک سرویس اشتراک خبری و همچنین یک سرویس اشتراک تلویزیونی اشاره کرد.

اپل در ماه‌های گذشته امتیاز شماری از برنامه‌های تلویزیونی را خریداری کرده است؛ اما هنوز اطلاعات مشخصی در خصوص اینکه اپل چگونه می‌خواد این برنامه‌ها را در اختیار کاربران خود قرار دهد، در دسترس نیست. محتمل‌ترین گزینه‌ ایجاد سرویس اشتراکی برای دسترسی به این محتوا است که کاربران را قادر می‌سازد تا با پرداخت حق اشتراکی مشخص، به برنامه‌های ارائه شده در اپلیکیشن تی‌وی اپل دسترسی داشته باشند.

همچنین باید به تصاحب Texture توسط اپل اشاره کرد. تکسچِر سرویسی است که کاربران می‌توانند با پرداخت حق اشتراک به دانلود و مطالعه‌ی انواع مجلات بپردازند. تکسچِر در این خصوص با مؤسسات خبری متعددی همکاری می‌کند که از جمله‌ی آن‌ها باید به نشریاتی نظیر تایم اشاره کرد.

هرچند دسترسی به اپلیکیشن و سرویس تکسچر همچنان امکان‌پذیر است؛ اما به نظر می‌رسد اپل درصدد اجرای سیاست‌های جامع‌تری با استفاده از این سرویس خبری است. گمانه‌ها نشان از آن دارد که اپل در نظر دارد تا به جای ایجاد سه سرویس اشتراکی مجزا، هر سه سرویس را با هم ترکیب کرده و آن را در قالب یک سرویس اشتراکی ارائه کند. به گزارش The Information، اپل هر سه سرویس اشتراک موسیقی، اخبار و تلویزیون خود را همچون آمازون پرایم در قالب یک سرویس واحد ارائه خواهد کرد.

اپل به‌دنبال راه‌های جدیدی برای درآمدزایی می‌گردد، این شرکت هر ساله شاهد کاهش هر چه بیشتر رشد فروش آیفون‌ به عنوان اصلی‌ترین منبع درآمد خود است. براساس آخرین آمارهای ارائه شده رشد فروش آیفون‌های اپل به رقم ۰.۵ درصد در سال کاهش پیدا کرده است، از این‌ رو کوپرتینونشین‌ها در پی افزایش درآمد خود از طریق سرویس‌ها هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات