درآمد کوالکام تحت تاثیر کاهش فروش تراشه‌های موبایل افول کرده است

پنج‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام سال ۲۰۱۵ وضعیت چندان مساعدی نداشت که این موضوع نشات گرفته از دو عامل عدم موفقیت تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ و همچنین قوت گرفتن تولیدکنندگان تراشه‌ در تایوان و چین بود. حال گزارش‌ها نشان از این دارد که درآمد کوالکام با تاثیر گرفتن از موارد ذکر شده در سه ماهه‌ی چهارم سال جاری میلادی بیش از ۱۸.۷ درصد کاهش یافته است.
تبلیغات

کوالکام در سال ۲۰۱۵ وضعیت چندان مناسبی نداشت. این کمپانی در ابتدای سال ۲۰۱۵ میلادی با معرفی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۱۰، امیدواری زیادی داشت تا بتواند موفقیت تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۰۰ را تکرار کند؛ اما وجود مشکلاتی در این تراشه که مربوط به گرم شدن بیش از حد آن بود، بزرگ‌ترین مشتری این تراشه یعنی سامسونگ را فراری داد. کره‌ای‌ها ترجیح دادند تا در محصولات سال ۲۰۱۵ خود از تراشه‌های اختصاصی خود استفاده کنند. همچنین باید به سایر تولیدکنندگان نیز اشاره کرد. برای مثال ال‌جی نیز ترجیح داد تا در پرچمدار خود از اسنپدراگون ۸۰۸ با ۶ هسته‌ی پردازشی استفاده کند. عدم استفاده ال‌جی و مخصوصا سامسونگ از تراشه‌های کوالکام، تاثیر شگرفی در درآمدهای این کمپانی داشت.

یکی دیگر از دلایلی که کوالکام را بیش از پیش تحت تاثیر قرار داد، حضور تولیدکنندگان چینی و تایوانی تراشه‌های موبایل در بازار بود. تولیدکنندگانی نظیر مدیاتک با تولید محصولات ارزان قیمت، اما پرتوان برای گوشی‌های هوشمند میان رده و پایین رده‌ی چینی، این بخش از بازار را در اختیار خود گرفتند. این فشارها به اندازه‌ای افزایش یافت که در برهه‌ای از زمان، شایعاتی در مورد جدا کردن دو بخش از کمپانی به گوش رسیده بود که شامل تقسیم کمپانی به دو بخش تولید تراشه و ارائه‌ی گواهی بود.

براساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، تمام این مشکلات باعث شده تا درآمد کوالکام در فصل چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی تا ۱۸.۷ درصد کاهش پیدا کند. براساس شنیده‌ها فروش کوالکام در پاییز سال ۲۰۱۵ میلادی به شدت کاهش یافته و از این‌رو شاهد کاهش درآمد این کمپانی خواهیم بود. براین اساس درآمد کوالکام به ۵.۷۸ میلیادر دلار کاهش خواهد یافت که نسبت به رقم ۷.۱۰ میلیارد دلاری پیشین کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد. کوالکام در پیش‌بینی‌های خود برای سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی نیز کاهش فروش و درآمد را پیش‌بینی کرده است. این کمپانی پیش‌بینی کرده که درآمدش ۴.۹ میلیارد دلار خواهد بود. این در حالی است که کوالکام در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۵ بیش از ۵.۷ میلیارد دلار به جیب زده بود.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات