کِوین وِیل، پیش از ارائه‌ استعفا در توییتر، مقدمات حضور در اینستاگرام را فراهم کرده بود

چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
یکشنبه‌ی هفته‌ی جاری شاهد استعفای شماری از متخصصان رده بالای توییتر بودیم که کوین ویل، قائم مقام بخش تولید محصولات این کمپانی نیز جزء این افراد بود. حال تنها چند روز پس از استعفا از توییتر، این متخصص به اینستاگرام پیوسته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس گزارش‌های منتشر شده توسط منابع مختلف، کوین ویل، قائم مقام اسبق بخش تولید محصولات توییتر پس از جدا شدن از این شبکه‌ی اجتماعی راه اینستاگرام را در پیش گرفته است. شنیده‌ها حکایت از این دارد که این متخصص پیش از جدا شدن از توییتر، پیوستن به اینستاگرام را در نظر داشته و مقدمات این کار را نیز فراهم کرده بوده است. با توجه به زمان انتشار این خبر و انتقال وی به اینستاگرام، می‌توان شایعات در خصوص پیوستن وی به اینستاگرام پیش از استعفا از توییتر را صحیح خواند. پیتر دنگ، مدیر بخش تولید محصولات اینستاگرام بود که بیش از دو سال کنترل این بخش از کمپانی را در اختیار داشت؛ حال با اضافه شدن ویل، دنگ پس از دو سال مسئولیت جدیدی را در آکیولس که آن نیز زیر پرچم فیس‌بوک فعالیت می‌کند، بر عهده گرفته است.

سخنگوی اینستاگرام از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرد. این اقدام را باید نمک پاشیدن بر زخم توییتر دانست؛ چراکه توییتر علاوه بر اینکه متخصصان خود را از دست داده، یکی از آن‌ها را نیز تقدیم رقیبش کرده است. پس از استعفای شماری از متخصصان توییتر، شاعبه‌‌هایی مطرح شده بود که احتمال تحت فشار بودن این افراد را برای استعفا مطرح کرد؛ حال آنکه جک دورسی، مدیر عامل توییتر در اظهار نظری تمام موارد را خودخواسته خوانده بود. اکنون با توجه به پیوستن ویل به اینستاگرام که به نظر از پیش برنامه‌ریزی شده بوده، صحت اظهارات دورسی تایید می‌شود. شنیده‌ها حکایت از این دارد که پس از تعدیل نیروی توییتر در ماه‌های اخیر، وظایف ویل در کمپانی بسیار محدود‌تر از پیش شده بود.

همانطور که اشاره کردیم پس از استعفای متخصصان توییتر، شماری از کارشناسان تحت فشار بودن این افراد برای جدا شدن از کمپانی را دلیل استعفا عنوان کرده بودند، حال آنکه منابع درونی به این موضوع اشاره کرده‌اند که جدا شدن از توییتر توسط سایرین نیز یک تصمیم خودخواسته بوده است. متخصصانی نظیر روتر و استنتون سابقه‌ای بیش از ۵ سال در توییتر داشتند. بنابر اطلاعات ارائه شده روتر از مدت‌ها پیش دورسی را در جریان استعفای خود قرار داده بود.

هنوز مشخص نیست که ویل چه زمانی کار خود را در اینستاگرام شروع خواهد کرد. با توجه به استعفای این افراد، روتر و ویل تا روز ۲۸ ژانویه در توییتر باقی خواهند ماند و پس از آن کمپانی را ترک خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات