سونی با تصاحب Altair Semiconductor وارد حوزه‌ی اینترنت اشیا می‌شود

چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سونی اعلام کرده که با پرداخت ۲۱۲ میلیون دلار درصدد تصاحب Altair Semiconductor و ورود به حوزه‌ی اینترنت اشیاء است. آلتیر در سال ۲۰۰۵ تاسیس شده و تراشه‌هایی را برای اتصال ابزار‌های مختلف به شبکه‌های LTE توسعه می‌دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 کمپانی آلتیر که در زمینه‌ی ساخت تراشه‌هایی برای اتصال ابزار‌های مختلف به شبکه‌های LTE فعالیت می‌کند، توسط یکی از کارکنان و متخصصان تگزاس اینسترومنتز در سال ۲۰۰۵ تاسیس شده است. سونی درصدد است تا با تصاحب این کمپانی وارد فعالیت در حوزه‌ی اینترنت اشیاء شود.

شاید فکر کنید که ارتباط با شبکه‌های LTE تنها برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها مورد نیاز است؛ اما این روزها شاهد هستیم که ابزار‌هایی نظیر لوازم خانگی نیز قابلیت‌هایی نظیر ارتباط با شبکه‌های مخابراتی را به عاریه گرفته و باعث گسترش دامنه‌های اینترنت اشیاء می‌شوند. همانطور که اشاره کردیم این تراشه‌ها را می‌توان در ابزار‌هایی نظیر لوازم خانگی، دستبند‌های هوشمند سلامتی و همچنین سنسور‌های مورد استفاده در منازل و ساختمان‌ها مورد استفاده قرار داد. در حال حاضر اغلب این ابزار‌ها از ارتباط بلوتوث و بعضا وای فای استفاده می‌کنند؛ اما به نظر می‌رسد ارتباط LTE با توجه به مصرف انرژی پایین‌تر در مقایسه با راهکارهای پیشین و همچنین امکان ارتباط طیف گسترده‌ای از ابزار‌ها، می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای ارتباط در برخی راهکارها باشد. با استفاده از این تراشه‌ها، ابزار‌ها قادرند با زیرساخت‌های مخابراتی موجود نظیر شبکه‌های تلفن همراه نیز ارتباط برقرار کنند که از این‌رو می‌توان در هزینه‌های پیاده‌سازی تا اندازه‌ی بسیار بالایی صرفه‌جویی کرد.

سونی با تصاحب آلتیر می‌تواند با کمپانی‌های دیگری که در حوزه‌ی اینترنت اشیاء و توسعه‌ی زیرساخت‌های مخابراتی مورد نیاز در این حوزه فعالیت می‌کنند،‌ به رقابت بپردازد. از جمله‌‌ی این کمپانی‌ها می‌توان به اینتل، اریکسون و نوکیا اشاره کرد که روی فناوری‌هایی نظیر Narrow Band-LTE فعالیت می‌کنند. فناوری که از آن اسم بردیم برای رقابت با تکنولوژی Narrow-Band Cellular IoT که توسط هواوی و وودافون توسعه یافته، پا به عرصه‌ی وجود نهاده است.

سونی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که فعالیت‌های آلتیر را نیز گسترش داده و آن را با خدمات و سرویس‌های خود ترکیب خواهد کرد. از آن جمله می‌توان به استفاده از فناوری سیستم مسیریابی ماهواره‌ی جهانی (GNSS) و سنسور تصویر اشاره کرد.

انتظار می‌رود تصاحب آلتیر ابتدای ماه جاری نهایی شود. سونی اعلام کرده که خرید این کمپانی تاثیری در گزارش‌های مالی سال ۲۰۱۶ این کمپانی نخواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات