درآمد حاصل از فروش اپلیکیشن‌های اپ استور ۷۵ درصد بیشتر از پلی استور گوگل است

یک‌شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
موسسه‌ی تحقیقاتی App Annie که در زمینه‌ی تحلیل وضعیت فعالیت فروشگاه‌های عرضه‌ی اپلیکیشن‌ها کار می‌کند، گزارش جدید خود را منتشر کرده که نشان از پیشتازی اپل استور در حوزه‌ی کسب درآمد دارد. این در حالی است که تعداد دانلود‌ها از فروشگاه اپلیکیشن‌های گوگل بسیار بیشتر از فروشگاه اپل است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس گزارش جدیدی که توسط موسسه‌ی تحقیقاتی App Annie منتشر شده، درآمد کسب شده توسط اپل از طریق اپ استور بسیار فراتر از درآمدی است که گوگل استور عاید توسعه‌دهندگان کرده است. البته باید به این موضوع اشاره کرد که دانلود‌های صورت گرفته از گوگل پلی استور بسیار بیشتر از دانلود‌هایی است که از اپ استور صورت گرفته است. در واقع تعداد اپلیکیشن‌هایی که از استور گوگل دانلود شده بسیار بیشتر از اپ استور است.

آمارهای ارائه شده نشان از این دارد که میزان اپلیکیشن‌های دانلود شده در پلی استور گوگل دو برابر بیشتر از اپلیکیشن‌هایی است که از اپل استور دانلود شده است. اما با نگاه به درآمد کسب شده از اپل استور می‌توان دید که کفه‌ی ترازو به سمت فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل سنگینی می‌کند. App Annie گزارش داده که درآمد حاصل از فروش اپلیکیشن‌های اپ استور ۷۵ درصد بیشتر از گوگل پلی استور است. با نگاهی به آمارهای پیشین ارائه شده در این خصوص می‌توان نتیجه گرفت که درآمد اپل استور در مقایسه با سال ۲۰۱۴ افزایش یافته است؛ چراکه کاپرتنیویی‌ها در سال ۲۰۱۴ درآمدی بیش از ۷۰ درصد در مقایسه با گوگل پلی استور را به جیب زده بودند.

App Annie در گزارش خود بیش از یک میلیون اپلیکیشن را مورد بررسی قرار داده که طی آن ۹۴ اپلیکیشن برتر از ۱۰۰ اپلیکیشن موجود در هر دو فروشگاه مورد بررسی قرار گرفته است. در مورد iOS باید به این موضوع اشاره کرد که نمی‌توان آمار مربوط به اپلیکیشن‌هایی نظیر GarageBand، Keynote، Pages، Numbers و iTunes U را مورد استفاده قرار داد. عدم امکان دست یافتن به اعداد این اپلیکیشن‌ها در فروشگاه اپل بدین معنی است که آمار ارائه شده توسط App Annie پایین‌تر از میزان واقعی اپلیکیشن‌های دانلود شده از طریق این فروشگاه است. به این ترتیب اختلاف اپلیکیشن‌های دانلود شده از گوگل پلی استور در مقایسه با اپل استور دو برابر نیست.

 یکی دیگر از مشکلاتی App Annie در جمع‌آوری اطلاعات برای میزان دانلود اپلیکیشن‌ها با آن روبرو است، دسترسی به داده‌های مربوط به دانلود اپلیکیشن‌‌های گوگل پلی استور در کشور چین است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط App Annie، کشور چین تبدیل به سومین بازار پردرآمد اپ استور پس از ژاپن شده است. این کشور فاصله‌ی چندانی تا رسیدن به ژاپن از نظر میزان درآمد از طریق فروش اپلیکیشن ندارد. از نظر میزان دانلود از اپ استور نیز چینی‌ها در حال گذر از آمریکا و رسیدن به جایگاه اول هستند.

 هفته‌ی گذشته گزارشی منتشر شد که در آن به درآمد یک میلیارد دلاری بازی‌ها در اپ استور برای ماه دسامبر اشاره شده بود. با مقایسه‌ی درآمد بازی‌ها در اپ استور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته‌ی میلادی، می‌توان به افزایش ۱۸ درصدی درآمد اشاره کرد. درآمد حاصل از فروش بازی ها در اپ استور طی ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ بیش از ۸۴۷ میلیون دلار برآورد شده است.

نظر شما در این خصوص چیست؟ چرا اپ استور از نظر فروش اپلیکیشن‌ها درآمد بیشتری را در مقایسه با گوگل پلی استور به ارمغان می‌آورد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات