اپل از نظر ارزش سهام از مایکروسافت سال ۱۹۹۹ سبقت گرفت

سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۳
مطالعه 1 دقیقه
برآورد ارزش سهام اپل از مرز ۶۲۰ میلیارد دلار عبور کرد تا رکورد ۶۱۸.۹ میلیارد دلاری مایکروسافت در سال ۱۹۹۹ را بشکند. اپل در حال حاضر بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار بیشتر از دومین کمپانی بزرگ دنیا یعنی Exxon Mobile و بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار بیشتر از مایکروسافت ۲۵۶.۷ میلیارد دلاری امروز، ارزش دارد.
تبلیغات

البته لازم است اشاره کنیم که اگر تورم را در نظر بگیریم مایکروسافت ۱۹۹۹ بیش از ۸۵۱ میلیارد دلار امروز ارزش داشته است. اما امروز ارزش مایکروسافت به ۲۵۶.۷ میلیارد دلار کاهش یافته است.

ارزیابی اپل براساس ارزش سهام فعلی آن انجام شده، که در حال حاضر از مرز ۶۶۵ دلار برای هر سهم گذشته است. اپل ۹۳۷.۴۱ میلیون سهم دارد که اگر این رقم را در بهای هر سهم یعنی ۶۶۵ دلار ضرب کنیم به رقم ۶۲۳.۳۷ میلیارد دلار خواهیم رسید. تحلیل‌گران معتقدند که با معرفی آیپد کوچک‌تر و آیفون جدید، ارزش هر سهم اپل به شدت افزایش خواهد یافت.

نمودار رشد سهام اپل نشان می‌دهد که این کمپانی در حال حاضر در بهترین وضعیت خود در ده سال اخیر به سر می‌برد. اگر تورم را در نظر نگیریم اپل امروز با ارزش‌ترین کمپانی کل تاریخ دنیا است.

برخی از رسانه‌ها اپل را با ارزش‌ترین شرکت کل تاریخ اعلام کردند اما این در حالی صحیح است که نرخ تورم را در نظر نگیریم چون اگر تروم را در نظر بگیریم هنوز مایکروسافت ۱۹۹۹ با ارزش‌ترین شرکت دنیا محسوب می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات