در پتنت جدید ال جی نمایشگر تمام دستگاه را در بر می‌گیرد

پنج‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
الجی و سامسونگ از جمله پیشگامان تولید نمایشگرهای دستگاه‌های هوشمند هستند. ال‌جی با G Flex و سامسونگ با گلکسی اس6 اج نشان داده‌اند که می‌توانند طرح‌های مفهومی و پتنت‌هایشان را به محصولات واقعی و تجاری تبدیل کنند. با زومیت همراه باشید تا نگاهی به جدیدترین پتنت ال‌جی بیندازیم.
تبلیغات

در دنیای صفحات نمایش دستگاه‌های هوشمند، دو تکنولوژی LCD و OLED تجربه‌ی شفافی ارائه می‌دهند. سامسونگ با استفاده از تکنولوژی OLED صفحات Super AMOLED خودش را توسعه داده است. این صفحات به بهترین شکل ممکن از LEDهای ارگانیک استفاده می‌کنند و رنگ‌هایی باطراوت و زنده همراه با سیاهی عمیق ارائه می‌دهند. هم سامسونگ و هم ال‌جی می‌دانند که چگونه صفحات OLED با کیفیت تولید کنند. از دو سال پیش دو شرکت مطرح کره‌ای وارد رقابت تازه‌ای شدند؛ ساختن دستگاه‌هایی با نمایشگرهای خمیده یا منعطف که اولین نمونه‌ی این محصولات Galaxy Round و G Flex بودند. سال گذشته هم جی فلکس ۲ از ال‌جی و گلکسی اس۶ اج از سامسونگ با نمایشگرهای مثال زدنی خود معرفی شدند. اگر پتنت جدید ال‌جی راه به واقعیت بیابد، باید گفت که این شرکت یک قدم بزرگ از رقیب خود جلو خواهد افتاد.

بنا به گزارش وب‌سایت Patently Mobile ال‌جی پتنتی را برای ثبت ارائه کرده که در آن نمایشگر دور دستگاه را می‌پوشاند. پتنت بر مبنای طراحی یک گوشی هوشمند استاندارد اما نسبتاً ضخیم است که اطلاعات آن روی نمایشگر در هر دو سمت دستگاه نمایش داده می‌شود. هرچند از ارائه‌ی پتنت‌های بلندپروازانه تا ساخت محصول نهایی و عرضه‌ی آن به بازار راه درازی است، احتمالاً هدف الجی از به ثبت رساندن چنین پتنتی پیشگام بودن نسبت به سامسونگ است. استفاده از چنین دستگاهی شاید کمی سخت باشد، زیرا دستگاه باید تشخیص بدهد مثلا چه موقع کاربر در حال نگه داشتن گوشی است و نه در حال لمس نمایشگر پشتی دستگاه.

به هر حال به نظر می‌رسد ال‌جی می‌خواهد با استفاده از OLEDهای پلاستیکی و نمایشگرهای OLED منعطف، ساخت دستگاه‌های جدیدی را امتحان کند. ساعت‌های هوشمندی مثل G Watch R و Watch Urbane عمر باتری خیلی خوبی دارند و به لطف استفاده از P-OLED نمایشگر آن‌ها کاملاً دایره‌ای است.

در جریان CES 2016 ال‌جی از نمایشگری رونمایی کرد که می‌توان آن را مثل یک تکه کاغذ یا روزنامه پیچاند و لوله کرد. با پتنت جدید ال‌جی باید منتظر نمایشگرهای منعطف بیشتری از هر دو شرکت کره‌ای سامسونگ و ال‌جی باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات