مایکروسافت درصدد تصاحب InMobil با پرداخت ۲ میلیارد دلار است

شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
منبع اصلی درآمد مایکروسافت همچون سایر کمپانی‌ها نظیر گوگل و یاهو از طریق تبلیغات نیست. اما به نظر می‌رسد ردموندی‌ها به کسب درآمد از این حوزه نیز چندان بی میل نیستند. آخرین شایعات منتشر شده حکایت از این دارد که مایکروسافت درپی خرید کمپانی InMobil است که در حوزه‌ی تبلیغات موبایل فعالیت می‌کند.
تبلیغات

برخلاف گوگل و یاهو که بخش بزرگی از درآمد خود را با نمایش تبلیغات کسب می‌کنند، مایکروسافت مدل اقتصادی متفاوتی را برای کسب درآمد مورد استفاده قرار می‌دهد. البته گویا ردموندی‌ها نیز به کسب درآمد از مسیر تبلیغات علاقمند شده‌اند؛ چراکه شایعات منتشر شده نشان از احتمال خرید کمپانی InMobil توسط مایکروسافت دارد. InMobil پلتفرمی برای تبلیغات در بستر ابزار‌های موبایل است.

براساس گزارشی که توسط Seeking Alpha منتشر شده، مایکروسافت در حال طی آخرین مراحل برای تصاحب InMobil است. ردموندی‌ها موفق شده‌اند تا با ارائه‌ی پیشنهاد خرید ۲ میلیارد دلاری به این کمپانی رقبایی نظیر گوگل و یاهو را از میدان به در کنند. مایکروسافت به ذخیره‌ی پولی مناسبی برای تصاحب این کمپانی دسترس دارد؛ مایکروسافت در پی آن است تا حضور خود را در حوزه‌ی گجت‌های موبایل افزایش دهد و به طور حتم حضور چشم‌گیر در حوزه‌ی تبلیغات سایر پلتفرم‌ها می‌تواند نظر بسیاری را به سوی پلتفرم ویندوز جلب کند. به طور حتم در اختیار گرفتن یک پلتفرم تبلیغات در سیستم‌عامل‌های مختلف را نیز باید مطابق با سیاست فعالیت در سیستم‌عامل‌های مختلف از جانب مایکروسافت دانست.

Seeking Alpha به این موضوع اشاره کرده که مایکروسافت خود بزرگ‌ترین مشتری InMobil است و خرید این کمپانی می‌تواند صرفه‌جویی مالی بزرگی را برای ردموندی‌ها به ارمغان بیاورد. به جای پرداخت مبالغ تبلیغاتی هنگفت به InMobil، ردموندی‌ها می‌توانند با خرید این کمپانی علاوه بر پیشبرد طرح‌های خود، از این طریق نیز درآمدزایی کنند.

مایکروسافت پیش از این کسب و کار تبلیغات نمایشی خود را به AOL واگذار کرد؛ در حالی که پس از آن سرویس جستجوی بینگ تبدیل به موتور جستجوی اصلی سیری اپل و سرویس جستجوی AOL شد. تبلیغات و جستجو را باید دو حوزه‌‌ی بسیار پیچیده خواند که می‌تواند مشکلاتی را برای متخصصان مایکروسافت ایجاد کند.

با در اختیار گرفتن InMobil مایکروسافت جای پای خود را در iOS و اندروید بیش از پیش مستحکم‌تر می‌کند. البته شماری از کارشناسان تقویت مواضع در این دو پلتفرم را به عنوان ضعیف‌تر کردن هر چه بیشتر ویندوز ۱۰ موبایل می‌پندارند. به نظر می‌رسد سال ۲۰۱۶ را باید بازه‌ی زمانی خواند که در آن شاهد شکوفایی ویندوز ۱۰ موبایل خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات