یک هکر ترک به ۳۳۴ سال زندان محکوم شد

سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
بنابر گزارش‌های منتشر شده یک هکر ترک محکوم به تحمل ۳۳۴ سال زندان شده است. جرم اُنور کاپچاک، ایجاد وب‌سایت‌های جعلی بانکی به منظور دریافت اطلاعات حساب‌های کاربری افراد و کلاهبرداری به این روش بوده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس گزارش منتشر شده در روزنامه‌ی ترک زبان ساباه، انور کاپچاک، هکر ترکیه‌ای به دلیل ایجاد وب‌سایت‌های جعلی و دریافت اطلاعات حساب‌های کاربری مشتریان به منظور سواستفاده و سرقت پول، حکم سنگین ۳۳۴ سال زندان را دریافت کرده است.

کاپچاک ۲۶ ساله پیش از این در سال ۲۰۱۳ حکمی مبنی بر زندانی شدن برای ۱۹۹ سال را دریافت کرده بود؛ حال آنکه دادگاه دوباره ۱۳۵ سال دیگر را نیز به محکومیت وی اضافه کرده است. همانطور که اشاره کردیم، کاپچاک با ایجاد وب‌سایت‌های جعلی بانکی، اطلاعات کاربری مشتریان بانک‌ها را دریافت کرده و سپس با استفاده از آن‌ها به سرقت پول مشتریان می‌پرداخت. پس از دریافت ۴۳ شکایت از مشتریان بانکی، دادگاه پس از دستگیری وی، حکم ۱۹۹ سال زندان را برای کاپچاک در نظر گرفته بود، حال آنکه با اضافه شدن ۱۱ شاکی دیگر، دادگاه ۱۳۵ سال دیگر را نیز به محکومیت این هکر ترک اضافه کرده است.

کاپچاک در اظهار نظری به این موضوع اشاره کرده که به رای دوباره‌ی دادگاه که منجر به افزایش مجدد دوران محکومیتش شده، اعتراض نخواهد کرد. وی گفته که با توجه به رد اعتراض به حکم اولش، به این حکم اعتراض نخواهد کرد.

وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

افزایش سال‌های محکومیت با مقیاس نجومی به واقع عجیب به نظر می‌رسد. من هیچگاه سزاوار چنین حکم سنگینی نبودم. به نظر من اعتراض به حکم نیز بی فایده است؛ چراکه قوانین موجود در مورد جرایم رایانه‌ای دارای مشکلات اساسی است.

برای مقایسه‌ی شدت محکومیت در نظر گرفته شده برای کاپچاک، باید به این موضوع اشاره کرد که آلبرت گونزالس، هکر آمریکایی در سال ۲۰۱۰ به جرم سرقت اطلاعاتی بانکی شماری از شهروندان، تنها محکومیتی ۲۰ ساله را دریافت کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات