حذف ۱۳ بدافزار از پلی استور گوگل

یک‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
۱۳ اپلیکیشن جدید در پلی استور گوگل به عنوان بد‌افزار شناسایی و حذف شدند. این اپلیکیشن‌ها در ظاهر هیچ ضرری نداشتند، اما با نصب آن‌ها این نرم‌افزارها به روت دستگاه دسترسی پیدا کرده و در واقع مالک گوشی می‌شدند.
تبلیغات

گوگل ۱۳ بد‌افزار را از پلی استور خود حذف کرد. این بد‌افزارها با نصب روی گوشی هوشمند کاربر به روت دستگاه دسترسی پیدا کرده و از این طریق می‌توانستند بدافزارهای بیشتری را روی گوشی نصب کنند.

فردی که این اپلیکیشن‌ها را در پلی استور گوگل نصب کرده، اقدام به ثبت بررسی‌های خوب از این اپلیکیشن‌ها کرده تا دیگران را نیز به نصب آن‌ها ترغیب کنند. اگر گوشی شما روت شده و این اپلیکشن‌ها را نصب کرده باشید، حتی با ریست فکتوری هم نمی‌توان ایراد را برطرف کرد و باید رام اندروید را فلش کنید. البته زمانی که گوگل متوجه این مشکل شد، شروع کار بوده است و اگر مدت بیشتری این اپلیکشین‌ها در پلی استور باقی می‌ماندند تاثیرات مخرب آن بیشتر نیز می‌شد.

انگیزه‌ی توسعه‌ی این بدافزارها کسب درآمد بوده است، چرا که توسعه دهندگان این اپلیکیشن‌ها به افرادی که از آن‌ها سفارش دریافت می‌کردند، وعده‌ی تعداد دانلود بسیار بالا می‌دادند و از طریق این بدافزارها تعداد دانلودها را بالا می بردند تا مبلغ بیشتری دریافت کنند. در ادامه می‌توانید لیست این اپلیکیشن‌ها را مشاهده کنید و در صورت نصب داشتن آن‌ها اقدام به حذف این بدافزارها نیز کنید.

malware 4e441
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات