مایکروسافت با همکاری IAV تکنولوژی ایمنی در ترافیک را توسعه می‌دهد

پنج‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد موضوع مربوط به ایمنی خودروها ذهن کمپانی‌های زیادی را درگیر کرده است. مایکروسافت و IAV در جریان CES 2016‌ از همکاری خود برای تولید یک خودروی جذاب با ایمنی بالا خبر دادند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

مایکروسافت و IAV‌ قصد دارند با همکاری یکدیگر خودرویی به نام CHAD را تولید کنند. در جریان CES 2016‌ اعلام شد این خودرو با استفاه از سرویس آژور و سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت می‌تواند مانع تصادف عابران پیاده شود. علاوه بر قابلیت‌های پیشرفته‌ی این سرویس در ارائه‌ی ایمنی بالا، تکنولوژی جدید این دو کمپانی می‌تواند میزان راحتی راننده هنگام راننگی را افزایش دهد.

خودروی CHAD (چاد) که نام آن از عبارت Connected highly automated driving گرفته شده نمونه‌ای است که با اتصال به سرویس ابری آژور مایکروسافت و ویندوز ۱۰ می‌تواند ارتباطی را برقرار کند و به واسطه‌ی آن امکان تصادف خودرو با عابران پیاده به حداقل رسیده و میزان راحتی و آسایش راننده هنگام رانندگی افزایش یابد. این تکنولوژی نوآورانه در ارتباط دو طرفه‌ی خودرو با استفاده از داده‌های به دست آمده از محیط اطراف و تشخیص خطرات بالقوه‌ی موجود پیرامون خودرو، سرویس هوشمندی را برای بهبود وضعیت ایمنی خودرو و عابران پیاده بهبود می‌بخشد.

در این حالت عابر پیاده‌ای که از ابزاهای پوشیدنی استفاده می‌کند، در جاده حرکت کرده و پشت یک خودروی پارک شده پنهان می‌شود. این عابر پیاده توسط زیرساخت هوشمند متصل به آژور که در کنار جاده نصب شده مکان‌یابی می‌شود. امتیازات فناورانه این دیدگاه براساس نمونه‌های مذکور در CES 2016‌ به نمایش در آمده و در حال توسعه است. راهکار مایکروسافت و IAV‌ با بسته‌ی اینترنت اشیاء آژور، خودروی متصل، داده‌های زیر ساخت و کرتانا آنالیتیکس سازگار می‌شود تا بتواند هر گونه خطر احتمالی را مدل‌سازی کند.

راهکارهای ابری با ماهیت این چنینی برای انتقال اطلاعات از محیط اطراف مانند سنسور چراغ‌های ترافیک به خودروی متصل به سرویس کاربرد دارد که بتوان راه حل‌های ایمنی بهتری را در نظر گرفت. خودروی CHAD می‌تواند به منظور افزایش ایمنی و راحتی در رانندگی‌های پویا هشدار V2X‌ را دریافت کند تا با تشخیص به موقع خطر در زمان لازم بتواند مانع تصادف شود. اُدو وِنِر، نایب رییس اجرایی عملگرهای داخلی خودرو در IAV گفته است که این راهکار ابری عملکردی مشابه سنسورهای محیطی دارد.

اینکه مایکروسافت با استفاده از سرویس آژور و بسته‌ی آفیس ۳۶۵ وارد دنیای خودر شود، در نوع خود می‌تواند خبر جالبی باشد. این کمپانی اعلام کرده توانایی کنترل خودروهای ولوو با بند ۲ مایکروسافت نیز امکان‌پذیر شده است. ضمن اینکه ردموندی‌ها قصد دارند با همکاری هارمن، آفیس ۳۶۵ را وارد داشبورد خودروها کنند. همکاری IAV و مایکروسافت به خودروهای ختم نمی‌شود و قرار است این دو کمپانی قابلیت کانتینیوم را وارد خودروها کنند. به زودی سرویس ابری مایکروسافت آژور با سیستم Nissan Telematics یکپارچه خواهد شد.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات