Bamboo Style؛ قلم جدید واکوم معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۸
مطالعه 3 دقیقه
شرکت واکوم از Bamboo Smart قلم استایلوس جدید مبتنی بر فناوری AES خود در نمایشگاه CES 2016 رونمایی کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

واکوم بدون تردید در زمینه‌ی توسعه‌ی فناوری‌های مرتبط با دیجیتایزر پیشرو است. برای چندین دهه شاهد استفاده‌ی گسترده از قلم‌ها و بوردهای واکوم در عرصه‌های مختلف از جمله هنر هستیم. فناوری رزونانس الکترومغناطیس (EMR) به کار رفته در قلم‌های این شرکت سال‌ها است که در زمینه‌ی پاسخگویی و القای حس طبیعی استفاده از قلم واقعی، به عنوان یک استاندارد پذیرفته شده است.

اما طی سال‌های اخیر رقبایی نیز وارد عرصه شده‌اند، یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین آن‌ها N-Trig است، این شرکت با استفاده از فناوری اکتیو الکترواستاتیک (AES) قادر به تولید قلم‌هایی شده است که نسبت به قلم‌های EMR مرسوم مزیت‌هایی را با خود به همراه دارند؛ از آن جمله می‌توان به مواردی همچون پارالکس کمتر، عملکرد بهتر لبه، لایه‌ی دیجیتایزر نازک‌تر و در نهایت قیمت پایین‌تر اشاره کرد. در حقیقت این فناوری به قدری رقابتی بود که مایکروسافت در نسل سوم از تبلت‌های سرفیس خود آن را جایگزین فناوری EMR واکوم کرد. این امر در نهایت منجر به تصاحب N-Trig توسط مایکروسافت شد.

به نظر می‌رسید که واکوم به تدریج در حال واگذار کردن عرصه به N-Trig باشد. اما این شرکت با معرفی فناوری AES مجددا شرایط را به سود خود تغییر داد. این فناوری از نمونه‌ی توسعه داده شده توسط N-Trig بهتر عمل می‌کند؛ حساسیت به فشار در این فناوری ۴ برابر شده و در کنار بهبودهایی دیگر قیمت پایین‌تری نیز نسبت به EMR دارد.

فناوری جدید در ابتدا در دستگاه Encore 2 Write از توشیبا به کار گرفته شد اما به سرعت استفاده از آن در محصولات اکثر شرکت‌های بزرگ از جمله لنوو، اچ‌پی و دل رواج یافت. یکی از مشکلات اصلی چند گانگی در زمینه‌ی قلم است؛ نبود یک قلم استایلوس واحد تولید شده توسط واکوم منجر به ساخت قلم‌هایی با فناوری AES توسط تولیدکنندگان مختلف شده که متاسفانه هیچ کدام سازگار با محصولات شرکت‌های دیگر نیستند. اما به نظر می‌رسد که این شرایط در شرف تغییر است؛ واکوم در نمایشگاه CES امسال از قلم خود موسوم به Bamboo Smart رونمایی کرد.

قلم واکوم از لحاظ طراحی شباهت زیادی به قلم تبلت سرفیس پرو ۳ دارد. جنس بدنه‌ی این قلم برخلاف استایلوس‌های EMR واکوم که معمولا بافتی لاستیکی داشتند، از نوع فلز مات است. ساختار قلم نیز نسبت به گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده، در این قلم برای محافظت از نوک قلم، یک درپوش درنظر گرفته شده؛ موردی که در قلم سرفیس غایب است و منجر به برتری Bamboo Smart شده است.

اولین نشانه از طبیعت دیجیتایز قلم Bamboo Smart، کلیدهای دو طرفه آن است. مایکروسافت در نسل جدید قلم سرفیس از انتهای آن به عنوان پاک کن استفاده کرده است، به نظر می‌رسد واکوم مخالف این موضوع باشد. کلیدهای موجود بر روی این قلم قابل برنامه ریزی هستند و میزان حساسیت قلم تا ۲۰۴۸ سطح فشار است. به نظر می‌رسد که واکوم کماکان راهکاری برای اضافه کردن حساسیت نسبت به کج شدن را در قلم خود نیافته است؛ موردی که اپل در قلم باریک‌تر خود به آن دست یافته است، البته لازم به ذکر است که این قابلیت در ابتدا توسط واکوم در قلم‌های مبتنی بر فناوری EMR اضافه شد.

همانطور که اشاره شد بسیاری از شرکت‌های تولید کننده روند بکارگیری فناوری AES را آغاز کرده‌اند و بنابراین قلم جدید واکوم نیز با این دستگاه‌ها سازگار خواهد بود. از جمله دستگاه‌های سازگار با این قلم می‌توان به Dell Venue 10 5000، Dell Venue Pro 10 5000، HP Elite x2 1021، Lenovo ThinkPad P40 Yoga و Toshba dynaPad N72 New اشاره کرد. سری جدید ThinkPad Yoga و X1 Yoga نیز طبق اعلام شرکت لنوو با فناوری AES واکوم سازگار خواهد بود. طبق اعلام واکوم برای استفاده از قلم این شرکت نیازی به جفت کردن آن با دستگاه مورد نظر وجود ندارد. قیمت Bamboo Smart از ۳۹.۹۵ دلار شروع شده و از فوریه‌ی سال ۲۰۱۶ در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات