Yuneec پهپاد تایفون H را به عنوان رقیب قدرتمند برای محصولات JDI در CES 2016 معرفی کرد

چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
مطالعه 3 دقیقه
در سال‌های اخیر که بازار پهپادها رونق گرفته، همواره محصولات کمپانی DJI عنان بازار را در دست داشته‌ و با وجود معرفی و عرضه‌ی محصولاتی از جانب استارت آپ‌های مختلف، باز هم DJI حرف اول را در این حوزه زده است. حال کمپانی Yuneec پهپادی با عنوان Typhoon H معرفی کرده که می‌تواند رقیبی سرسخت برای محصولات DJI باشد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

در سال‌های اخیر که بازار پهپادها رونق گرفته و بسیاری از کمپانی‌ها شناخته شده و استارت آپ‌ها محصولات متنوعی را در این حوزه روانه‌ی بازار کرده‌اند، همواره JDI دست بالا را در اختیار داشته و بهترین محصولات را روانه‌ی بازار کرده است. حال در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2016، کمپانی یونس پهپادی را با عنوان تایفون H معرفی کرده که می‌تواند زنگ خطر را برای محصولات DJI  به صدا درآورد. این کمپانی پیش از این نیز محصولی با عنوان تایفون ۵۰۰۰ معرفی کرده بود که بسیار مورد توجه کارشناسان و منتقدین در این حوزه قرار گرفته بود. نکته‌ای که در مورد این پهپاد می‌توان به آن اشاره کرد قیمت بسیار پایین این محصول در مقایسه با پهپادی نظیر Inspire 1 از تولیدات DJI است. براساس اطلاعات ارائه شده این پهپاد دو سوم قیمت Inspire 1 است.

پهپاد تایفون دارای پایه‌های جمع شدنی برای انجام نشست‌های آسان روی انواع سطوح زمین است. همچنین باید با دوربین آن اشاره کرد که قادر است با چرخش زاویه‌‌ای ۳۶۰ درجه‌ای را تحت پوشش قرار دهد. تایفون به جای بهره‌گیری از چهار پره، از ۶ بازو و ۶ پره بهره می‌برد. یونس مدعی است که اضافه شدن دو پره یا موتور دیگر باعث شده تا در صورت ایجاد نقص فنی، این پهپاد بتواند به راحتی روی سطوح فرود آمده یا بلند شود. DJI پهپاد ۶ پره‌ی خود را با هدف عرضه به افراد فعال در عرصه‌ی فیلم‌سازی نظیر هالیوود تولید کرده و آن را با قیمت ۳٫۴۰۰ دلار به فروش می‌رساند. دوربین مورد استفاده در این پهپاد دارای رزولوشن اچ‌دی است. انتظار می‌رود با توجه به تعاریف ارائه شده، تایفون H با قیمت ۱٫۷۹۹ دلار روانه‌ی بازار شود، در حالی که Inspire 1 دارای برچسب قیمت ۲٫۶۰۰ دلاری است.

 تایغون H علاوه بر بهره‌گیری از قابلیت‌های پروازی و دوربین  قدرتمند دارای قابلیت‌های هوشمند دیگری نیز هست. برای مثال می‌توان به قابلیت پرواز خودکار این پهپاد اشاره کرد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که این قابلیت این روز‌ها در اغلب پهپادهایی که معرفی می شوند، مورد استفاده قرار می‌‌گیرند. از جمله‌ی مدهای پروازی در حالت هوشمند می‌توان به Orbit، Point of Interest، Curved Cable و Journey اشاره کرد. این پهپاد قادر است با استفاده از قابلیت سنسور تقریب سنج مافوق صوت خود، بصورت خودکار موانعی را که پیش رویش قرار می‌گیرند شناسایی کرده و از برخورد با آن‌ها جلوگیری کند. با استفاده از این ویژگی پهپاد قادر است تا بار بیشتری را نیز با خود حمل کرده و به بیان بهتر تجهیزات فیلمبرداری قدرتمندی تری را به همراه خود داشته باشد.

تایفون H قادر است با ویدیو‌های 4K و تصاویر با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی را ثبت کند. البته باید به این موضوع اشاره کرد که قابلیت‌های هوشمند پهپاد DJI در مقایسه با آنچه که تایفون ارائه می‌کند، بیشتر است. برای مثال پهپاد DJI دارای قابلیت Follow Me است که در این صورت پهپاد مالک خود را تعقیب می‌کند. بزرگ‌ترین قابلیت تایفون H قیمت پایین این پهپاد در مقایسه با نسخه‌های دیگری است که با این کیفیت در بازار وجود دارند. یکی دیگر از فاکتور‌هایی که تایفون را به یک پهپاد کاربردی تبدیل می‌کند، توانایی آن در شناسایی موانع و در نتیجه عدم امکان برخورد با انواع موانعی است که می‌تواند پهپاد در حال پرواز با آن‌ها برخورد کند. تایفون امکان اتصال ماژول‌های دیگری را نیز به پهپاد فراهم کرده که از جمله‌ی آن می‌توان به دوربین RealSense اینتل اشاره کرد.

لینک دانلود

نظر شما در مورد این پهپاد چیست؟

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات