همکاری خودرویی مایکروسافت با هارمان

سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
مطالعه 3 دقیقه
در نمایشگاه CES امسال شاهد اعلام همکاری‌های گوناگون بین کمپانی‌های مختلف هستیم. در این میان مایکروسافت و کمپانی هارمان که در زمینه‌ی خودرویی فعالیت دارد اعلام کرده‌اند که قصد دارند در زمینه‌ی ارائه ی سیستم‌های هوشمند برای انجام وظایف مدیریتی روزمره همکاری کنند.
تبلیغات

نمایشگاه CES 2016 شروع شده است و در این روزها از لوازم خانگی، گوشی‌های هوشمند و همچنین برخی دستگاه‌های جانبی تلفن‌های همراه به طور پیوسته رونمایی می‌شود. اما ماجرا فقط به رونمایی از دستگاه‌ها و سخت‌افزارها ختم نمی‌شود و در این میان خبرهای زیادی هم در مورد همکاری‌های انجام شده و برخی رونمایی‌های نرم‌افزاری شنیده می‌شود.

امروز کمپانی هارمان اعلام کرد که در زمینه‌ی ساخت سیستم‌های سرگرم‌کننده و چندرسانه‌ای برای خودروسازان فعالیت دارد با کمپانی مایکروسافت در زمینه‌ی ساخت و تولید خودروهای متصل همکاری خواهند کرد. خودروهای متصل اصطلاحا به خودروهایی گفته می‌شود که از طریق سیستم‌های اینترنتی با خودروهای پیرامون خود در ارتباطند و به صورت یکپارچه می‌توانند تحت نظارت باشند. این در حالی است که همکاری میان این دو کمپانی می‌تواند منجر به ارائه‌ی قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید شود و از سویی احتمالا شاهد مجموعه‌ای از ساختارهای گوناگون تعبیه شده روی سیستم‌های آینده‌ی هارمان برآمده از نرم‌افزار مایکروسافت آفیس ۳۶۵ خواهیم بود.

اساس ایده‌ی این همکاری این است که در پی آن رانندگان بدون مواجه شدن با خطر احتمالی در حین رانندگی و بدون به خطر افتادن امنیتشان بتوانند ثمربخش‌تر و سازنده‌تر باشند. این گفته به این معنی است که معمولا در حین رانندگی و چک کردن یا استفاده از گوشی همراه، حواس راننده به مقدار اندکی هم که شده پرت خواهد شد و در نتیجه احتمال تصادف و خطر جانی افزایش خواهد یافت. بنابراین دو کمپانی قصد دارند تا برای رانندگانی که شاید در حال حاضر هم از آفیس ۳۶۵ برای انجام برخی تعاملات استفاده می‌کنند زمینه‌ای را فراهم کنند تا در آن علاوه بر انجام کارامد عملیات مدیریتی خود، از حواس‌پرتی و اختلال در روند رانندگی هم پیش‌گیری شود و در نهایت به امنیت بیشتر وسیله‌ی نقلیه بیانجامد. این نخستین باری است که مایکروسافت در زمینه‌ی فناوری خودروهای متصل با یک کمپانی دیگر وارد همکاری می‌شود اما از سویی مایکروسافت پیش از این هم در زمینه‌ی فناوری خودروهای متصل کارهایی داشته است و در این زمینه به عنوان یک کمپانی تازه‌کار به شمار نمی‌رود.

در آخر ژوئن سال گذشته‌ی میلادی، مایکروسافت اعلام کرد که آنها قصد دارند تا نقش جدی‌تر و گسترده‌تری در بازار خودروهای متصل داشته باشند و فناوری‌های نوآورانه‌ای را در زمینه‌ی فناوری فضای ابری گسترش دهند. پیشتر آنها در مارس ۲۰۱۵ اعلام کرده بودند که می‌خواهند با کومپانی فورد هم در بازار خودروهای متصل همکاری بیشتری داشته باشند. حتی آغاز همکاری با کمپانی فورد که در سال پیش شروع شد را هم نمی‌توانیم به عنوان نخستین همکاری بین ردموندی‌ها و یک کمپانی خودروسازی در نظر بگیریم و این گفته در واقع تایید می‌کند که همکاری با هارمان به هیچ عنوان نخستین همکاری مایکروسافت در زمینه‌ی خودرویی نیست. هارمان در فضای خودروهای متصل و فناوری‌های مربوط به نرم‌افزار آنها به سراغ یک همکار باتجربه و کاربلد رفته است. با ورود این فناوری جدید، رانندگان قادر خواهند بود تا وظایف مدیریتی خود را درست همانند پاسخ‌گویی به ایمیل‌ها پس از شنیدن متن آن، برنامه‌ریزی ملاقات‌ها، ملحق شدن به کنفرانس‌های تلفنی و سازماندهی بسیاری فعالیت‌های رزمره‌ی دیگر را به راحتی انجام دهند.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات