Aluminium VI؛ شارژر قابل حمل برای آیفون با طراحی مشابه محصولات اپل

سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
مطالعه 3 دقیقه
استارتاپ 4Seconds Life در نمایشگاه CES 2016 شارژر قابل حملی را برای آیفون معرفی کرده است که طراحی آن بسیار نزدیک به زبان طراحی اپل است. برای آشنایی با این محصول در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سال ۲۰۱۵ برای اپل نسبتا ناموفق در زمینه‌ی لوازم جانبی بود، آن‌‌ها در این سال محصولاتی را ارائه دادند که به نظر می‌رسید هنوز درمرحله‌ی بتای توسعه‌ی خود باشند؛ محصولاتی با طراحی‌های ناشیانه بعضا دارای نقص که در تناقض با ادعاهای این شرکت در خصوص طراحی‌های زیبا و بی‌نقص بود. یک نمونه از این محصولات، قاب مجهز به باتری آیفون است که بسیاری آن را به سخره گرفته‌اند.

به تازگی یک شرکت تولیدکننده‌ی لوازم جانبی شارژری را موسوم به Aluminium VI برای آیفون طراحی کرده است که مدت‌ها پیش انتظار معرفی عرضه‌ی آن توسط اپل را داشتیم. این شارژر توسط استارتاپ 4Seconds Life و با هدف منطبق ساختن آن با طراحی آیفون ساخته شده است. کلیه‌ی المان‌های طراحی به کار رفته در ساخت شارژر یاد شده از رنگ‌بندی و فونت متون گرفته تا انحناهای آن از آیفون الهام گرفته شده است، به نحوی که تنها طرفداران دو آتشه و ریزبین اپل قادر به تشخیص تفاوت‌ها خواهند بود و افراد عادی، این شارژر را یکی دیگر از محصولات اپل متصور خواهند بود. در شارژر Aluminium VI به جای درگاه لایتنینگ یک درگاه میکرو یو اس بی در نظر گرفته شده است و متاسفانه از لحاظ رابط و کارایی منطبق با استانداردهای اپل نیست.

زبان طراحی Aluminium VI بسیار مشابه محصولات اپل است.

 

شرکت 4Seconds Life از این شارژر در نمایشگاه CES 2016 پرده برداشته و قصد دارد تا فروش این محصول را در سه مدل متفاوت از اواخر ماه ژانویه آغاز کند. در حالی که مدل مناسب شارژر Aluminium VI برای آیفون ۵ و ۵اس ۷۵ دلار قیمت خواهد داشت، مدل مناسب آن برای آیفون ۶ و ۶اس ۸۵ دلار خواهد بود. مدل دیگری نیز از این شارژر در نظر گرفته شده که ظرفیت بیشتری نسبت به دو مدل قبل داشته و قیمت آن ۱۰۰ دلار خواهد بود. تفاوت اصلی بین این ۳ مدل، ظرفیت باتری آن‌ها است؛ ارزان‌ترین نسخه‌ی آن ظرفیتی معادل ۱۲۵۰ میلی‌آمپرساعت داشته و قابلیت شارژ گوشی تا ۵۰ درصد را دارا است، ظرفیت مدل ۸۵ دلاری ۱۵۰۰ میلی‌آمپرساعت (۳۷۷ میلی‌آمپرساعت کمتر از قاب مجهز به باتری اپل) و ظرفیت مدل پلاس این شارژر ۲۲۵۰ میلی‌آمپرساعت است و بنابراین به صورت تقریبی قادر به شارژ کامل گوشی خواهد بود

aluminium vi charger 8.0

اگرچه این شارژر ظاهر بسیار زیبایی داشته و از لحاظ طراحی نیز قابل قیاس با محصولات اپل است اما متاسفانه در زمینه‌ی عملکرد شرایط اینگونه نیست؛ زمانی که شارژر متصل به گوشی است، جا دادن آن در جیب بسیار دشوار خواهد بود و جک هدفون نیز در طی فرآیند شارژ قابل استفاده نیست. اما مورد آزاردهنده‌ی دیگر، خلاء یک کلید روشن و خاموش سخت‌افزاری برای این دستگاه است. شرکت 4Seconds Life در راستای نزدیک ساختن طراحی شارژر به محصولات اپل، امکان روشن یا خاموش کردن این دستگاه را تنها از طریق کشیدن انگشت بر روی پنل جلویی آن، فراهم ساخته است.

شارژر Aluminium VI بر روی کاغذ بسیار امیدوارکننده است اما در عمل شرایط متفاوت است.

 

برای روشن کردن دستگاه باید انگشت خود را با دقت زیاد بر روی پنل آن بکشید، در غیر اینصورت فرآیند روشن کردن شارژر با زحمت بسیاری صورت خواهد گرفت. در صورتی که عملیات شارژ به هر دلیلی متوقف شود، متاسفانه آلارم یا چراغ نوتیفیکیشنی برای آگاه ساختن کاربر از این موضوع وجود ندارد. در این دستگاه کلیدی برای خارج ساختن آن از حالت Sleep وجود دارد اما متاسفانه این کلید برای فعال یا غیر فعال ساختن فرآیند شارژ به کار نمی‌رود.

بنابراین Aluminium VI بر روی کاغذ بسیار عالی است، طراحی آن به دلیل استفاده‌ی شرکت تولیدکننده از زبان طراحی اپل، بسیار جذاب است. اما در عمل این دستگاه از لحاظ کارایی فاصله‌ی زیادی با محصولات شرکت‌های دیگر نظیر Mophie یا حتی خود اپل دارد.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات