نوکیا از ۱۴ ژانویه کنترل آلکاتل-لوسنت را در اختیار می‌گیرد

دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
پس از فروش بخش تولید گوشی‌های هوشمند نوکیا به مایکروسافت، شایعاتی در خصوص ورود دوباره‌ی این کمپانی به این حوزه منتشر شده است. در این بین نوکیا که در حوزه‌ی تولید تجهیزات مخابراتی نیز فعال است، در سال ۲۰۱۵ آلکاتل-لوسنت را مال خود کرد تا با قدرت بیشتری در این حوزه فعالیت کند. حال خبری منتشر شده که نشان از نهایی شدن قرار داد دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 نوکیا در سال ۲۰۱۵ میلادی برای تقویت هر چه بیشتر بخش تولید تجهیزات مخابراتی خود، با پرداخت بیش از ۱۷ میلیارد دلار، آلکاتل-لوسنت را مال خود کرد، حال رویترز با انتشار گزارشی خبر از نهایی شدن این قرارداد داده است.

نوکیا در سال‌های نه چندان دور به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی گوشی در بازار شناخته شده بود، اما در پیش گرفتن استراتژی‌های اشتباه و کوچک شمردن گوشی‌های هوشمند و پلتفرم‌های iOS و اندروید باعث شد تا نوکیا نتواند به پیشتازی خود ادامه داده و در نتیجه به صورت کامل از این بازار کنار برود. نوکیا در ابتدا بصورت مصرانه اقدام به عرضه‌ی گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل سیمبین کرد. سپس این کمپانی فنلاندی توسعه‌ی سیستم عامل میگو را در پیش گرفت، ولی هیچ یک از راهکارهای در پیش گرفته شده توسط این کمپانی نتوانست آنچنان که باید و شاید دوای درد نوکیا باشد تا اینکه قرارداد انحصاری برای تولید گوشی‌های هوشمند ویندوزی، تیر خلاصی بر پیکر نوکیا بود. نهایتا مایکروسافت بخش تولید گوشی‌های هوشمند نوکیا را مال خود کرد. البته پس از فروش این بخش، نوکیا شانس خود را با تولید یک تبلت اندرویدی با عنوان C1 که توسط فاکس‌کان تولید شده بود، آزمایش کرد. این تبلت در تعداد محدودی در بازار چین به فروش رسیده است.

نوکیا با خرید آلکاتل-لوسنت نشان داد که درصدد حضور درقدرت‌تر در حوزه‌ی تولید تجهیزات مخابراتی است. نوکیا اخیر بخش توسعه‌ی نقشه‌های Here خو د را به سه خودروساز مطح آلمانی واگذار کرد. براساس اطلاعات ارائه شده نوکیا اعلام کرده که پس از نهایی شدن قرارداد که امروز اتفاق افتاده، این کمپانی در روز ۱۴ ژانویه بصورت کامل کنترل آلکاتل-لوسنت را در دست خواهد گرفت. فنلاندی‌ها در حال حاضر ۷۹ درصد از سهام کمپانی را در اختیار دارند.

مدیرعامل نوکیا در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما به سرعت در مسیر ادغام دو کمپانی حرکت کرده و سیاست‌های خود را برای همگرا کردن فعالیت‌ها اعمال خواهیم کرد.

احتمالا خرید بخش تولید تجهیزات مخابراتی آلکاتل-لوسنت در آینده می‌تواند به رونق بازار گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و سایر گجت‌های هوشمند این کمپانی کمک کند.

منبعandroidheadlines

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات