سهم ویندوز 10 مایکروسافت در میان سایر سیستم عامل‌ها به ۱۰ درصد افزایش یافت

شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت نسخه‌ی نهایی سیستم عامل ویندوز ۱۰ را حدودا پنج ماه پیش منتشر کرد. حال گزارشی منتشر شده که سهم ویندوز ۱۰ را در میان سایر نسخه‌های ویندوز و همچنین سایر سیستم‌عامل‌های موجود ۱۰ درصد عنوان کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 در مقایسه با سایر سیستم‌عامل‌های اخیر مایکروسافت، ویندوز ۱۰ این کمپانی پس از عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی با استقبال خوبی از سوی کاربران روبرو شد. انتشار آمارهای مربوط به میزان دانلود و نصب این سیستم‌عامل نشان از این داشت که کاربران رغبت بیشتری برای استفاده از ویندوز ۱۰ دارند. حال موسسه‌ی تحقیقاتی NetApplication با انتشار گزارشی سهم این نسخه از ویندوز را در حدود ۱۰ درصد از کل حوزه‌ی سیستم عامل‌ها خوانده است. افزایش سهم ویندوز ۱۰ مایکروسافت در مقایسه با نوامبر سال ۲۰۱۵ بیش از یک درصد برآورد شده است.

windows10 6c98a

میزان افزایش سهم ویندوز ۱۰ در مقایسه با یک ماه پیش، یعنی بین اکتبر و نوامبر، بیش از ۱.۰۶ درصد بوده است. با نگاهی به آمارهای منتشر شده می‌توان به این نتیجه رسید که سرعت بروزرسانی به ویندوز ۱۰ یا خرید گجت‌های مبتنی بر این سیستم عامل در مقایسه با یک ماه پیش تا حدودی کندتر شده است.

ویندوز ۷ همچنان با در اختیار داشتن بیش از ۵۶ درصد از سهم بازار سیستم‌عامل‌ها، به عنوان پرطرفدارترین سیستم عامل مورد استفاده قرار می‌گیرد. در میان سایر نسخه‌های سیستم عامل ردمورندی‌ها، ویندوز ۸.۱، ویندوز ۸، ویستا و ایکس پی به ترتیب ۱۰.۳، ۲.۷۶، ۱.۶۲ و ۱۰.۹۳ درصد از سهم حوزه‌ی سیستم‌عامل‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

در حالت کلی، ویندوز مایکروسافت با در اختیار داشتن بیش از ۹۱.۳ درصد، محبوب‌ترین سیستم عاملی است که هم اکنون روی کامپیوترهای دسکتاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته سهم ویندوز در مقایسه با ماه نوامبر در حدود ۰.۰۷ درصد کاهش پیدا کرده است. سایر سیستم‌عامل‌های مورد استفاده که به ترتیب شامل مک و لینوکس است، به ترتیب ۷.۰۲ و ۱.۶۶ درصد سهم بازار را در اختیار دارند.

نظر شما در مورد سهم ویندوز ۱۰ چیست؟ آیا مایکروسافت قادر خواهد بود به هدف تعیین شده برای این سیستم عامل دست یابد یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات