سامسونگ از سه گجت هوشمند خلاقانه، محصول ایده‌ی کارکنانش رونمایی کرد

چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸
مطالعه 3 دقیقه
کمتر از یک هفته به آغاز نمایشگاه CES 2016 باقی است و بسیاری از کمپانی در تکاپو برای حضور پرقدرت در این نمایشگاه هستند. سامسونگ نیز جزو این کمپانی‌ها است که با طیف گسترده‌ای از محصولات روانه‌ی لاس وگاس خواهد شد. این کمپانی ساعاتی پیش از سه گجت هوشمند خلاقانه که حاصل آزمایشگاه تحت حمایت این کمپانی با نام Creative Lab است، رونمایی کرد.
تبلیغات

 سامسونگ در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2016 که کمتر از یک هفته‌ی دیگر برگزار می‌شود، از سه گجت هوشمند خود رونمایی کرد. این گجت‌های هوشمند حاصل آزمایشگاه Creative Lab سامسونگ است. این آزمایشگاه وظیفه‌ی حمایت از استارت آپ‌ها و گجت‌های هوشمند توسعه یافته توسط کارکنان سامسونگ را برعهده دارد. این گجت‌های هوشمند شامل انواع توسعه یافته بصورت پیش تولید است. سه گجت جدید معرفی شده شامل یک کمربند هوشمند با نام WELT، یک گجت هوشمند پوشیدنی که امکان گوش دادن به صدا را با قرار دادن انگشت روی گوش فراهم می‌کند با نام TipTalk و یک کنترل کننده‌ی حرکت برای هدست‌های واقعیت مجازی با نام Rink است.

همانطور که اشاره کردیم، C-Lab بخشی از کمپانی است که کره‌ای‌ها در نظر دارند تا در آن از ایده‌های خلاقانه‌ی کارکنانشان حمایت کنند. براساس گزارش منتشر شده در بلومبرگ، سامسونگ از نوامبر سال جاری این امکان را در اختیار کارکنانش قرار داده تا برای دنبال کردن ایده‌های خلاقانه‌ی خود، یک سال مرخصی گرفته و ایده‌های خود را توسعه دهند. سامسونگ سیاست‌های جالبی را برای افزایش خلاقیت میان کارکنان خود در پیش گرفته است. برای مثال هر یک از کارکنان می‌توانند گجت‌های مورد نظر خود را تحت نام استارت آپ خود روانه‌ی بازار کنند. در صورت عدم موفقیت در یک برنامه‌ی پنج ساله، فرد مورد نظر می‌تواند به شغل اصلی خود در کمپانی سامسونگ بازگشته و وظیفه‌ی خود را دوباره از سر بگیرد.

tiptalk d7dc6

جای لی، مدیر آزمایشگاه خلاقیت سامسونگ در مورد عملکرد این بخش از کمپانی چنین اظهار نظر کرده است:

این صحیح است که هر بخش از سامسونگ به جای اندیشیدن به آینده در فکر درآمدزایی در حال حاضر است. ما امیدواریم با پیاده کردن این پروژه، استعداد‌های نهفته در کمپانی خود را شناخته و شکوفا کنیم.
welt 58bd9

سامسونگ اعلام کرده که در حال حاضر بیش از ۹ پروژه را از میان تمام مواردی که دریافت کرده، برای سال جاری انتخاب کرده است. پروژه‌های انتخاب شده جزو مواردی هستند که پتانسیل بالایی داشته و سه پروژه‌ی منتخب از میان ۹ مورد اشاره شده در نمایشگاه CES 2016 به نمایش گذاشته خواهند شد. براساس اطلاعات ارائه شده یکی از سه محصول جدید رونمایی شده در قالب محصول یک کمپانی مستقل روانه‌ی بازار خواهد شد. این محصول TipTalk نام دارد. سامسونگ اعلام کرده که بیش از ۴۰ پروژه‌ی دیگر در آزمایشگاه این کمپانی در حال توسعه است.

کره‌ای‌ها در پی آنند تا با توسعه‌ی این گجت‌ها، محصولات جدیدی را برای عرضه در اختیار داشته باشند. برای مثال WELT، TipTalk و rink که در جریان نمایشگاه CES 2016 رونمایی خواهند شد، از پتانسیل عرضه به عنوان یک محصول برخوردار هستند.

لینک دانلود

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات