ادوبی، مجنتو را به قیمت ۱.۶۸ میلیارد دلار تصاحب کرد

یک‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
ادوبی با پرداخت مبلغ ۱.۶۸ میلیارد دلار، حق مالیکت سیستم مدیریت محتوای فروشگاه‌های آنلاین مجنتو را به‌ دست آورد.
تبلیغات

پلتفرم مجنتو در حال حاضر تحت مالکیت شرکتی با سهامی خاص قرار دارد. این سیستم فروشگاهی، اخیراً مورد توجه شرکت‌های زیادی قرار گرفته است که قصد پیاده‌سازی فروشگاه آنلاین دارند. پلتفرم مجنتو بیش از ۱۵۵ میلیارد دلار حجم مبادلات کالا را پشتیبانی می‌کند. از شرکت‌هایی که به‌صورت حرفه‌ای از پلتفرم مجنتو برای کسب‌وکارشان استفاده می‌کنند می‌توان به کانن و رزتا استون اشاره‌ کرد.

ادوبی با خرید مجنتو می‌تواند ترکیب بسیار مناسبی با Experience Cloud ایجاد کند و درنتیجه، از پلتفرمی بسیار حرفه‌ای درزمینه دیجیتال مارکتینگ و تمامی ابزارهای حائز اهمیت برای تبلیغات و آنالیز رفتار کاربر برخوردار خواهد شد. ادوبی در طول سال‌های گذشته تلاش زیادی کرده است که بتواند در حوزه‌های دیگر ورود پیدا کند. این غول نرم‌افزاری با خرید شرکت Omniture در سال ۲۰۰۹، قدمی کلیدی برای ورود به تجارت الکترونیک برداشت و اکنون با در اختیار داشتن پلتفرم مجنتو می‌تواند به‌صورت مستقیم با فعالان حوزه تجارت الکترونیک و سرویس‌های ابری مربوطه به رقابت بپردازد.

این معامله در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ نهایی خواهد شد. دو نسخه از پلتفرم مجنتو در بازار وجود دارد. نسخه‌ای که به‌صورت رایگان در اختیار توسعه‌دهندگان است محبوبیت زیادی دارد؛ اما نسخه غیر رایگان، امکاناتی بسیار حرفه‌ای ارائه می‌دهد که مشتریان تجاری (B2B) ازجمله طرفداران آن هستند. به‌احتمال‌ زیاد این فرایند با خرید ادوبی تغییر خواهد کرد و سیاست جدیدی بر آن اعمال خواهد شد.

آیا شما با مجنتو آشنایی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات