اینتل با پرداخت ۱۶.۷ میلیارد دلار، آلترا را تصاحب می‌کند

چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
افول بازار پی‌سی‌ بسیاری از کمپانی‌های فعال در این حوزه را تحت تاثیر قرار داده است. اینتل نیز به عنوان یکی از این کمپانی‌ها، تحت تاثیر گرفته و سیاست‌هایی را به منظور کاهش تاثیر رکود در بازار پی‌سی‌ها دنبال می‌کند. آخرین فعالیت این کمپانی در این راستا، پرداخت ۱۶.۷ میلیارد دلار برای تصاحب Altera است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس شنیده‌ها اینتل تصاحب کمپانی آلترا را که در زمینه‌ی تولید تراشه‌های قابل برنامه‌ریزی فعالیت می‌کند، نهایی کرده و درصدد آن است تا این کمپانی را با پرداخت بیش از ۱۶.۷ میلیارد دلار تصاحب کند. در پیش گرفتن این سیاست را باید تلاشی برای خروج از بحران ناشی از افول بازار پی‌سی خواند.

اینتل در نظر دارد تا با خرید این کمپانی، بخش جدید اضافه شده را تحت نظر Programmable Solutions Group که جدیدا در اینتل راه‌اندازی شده، سازمان‌دهی کند. نکته‌ی جالب در مورد بخش جدید راه‌اندازی شده در اینتل، مدیریت آن توسط دن مک‌نامارا، قائم مقام پیشین آلترا است که هم‌اکنون می‌تواند با همکاران پیشین خود در اینتل بار دیگر به انجام وظیفه بپردازد.

اینتل امیدوار است تا فناوری‌های توسعه یافته توسط آلترا را در راهکارهای مراکز داده‌ و همچنین اینترنت اشیاء مورد استفاده قرار دهد. اینترنت اشیاء یکی از حوزه‌هایی است که در سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال کمپانی‌های پیشرو قرار گرفته و بسیاری از نام‌های بزرگ دنیای فناوری سرمایه‌گذاری‌های کلانی را در این حوزه به انجام رسانده‌اند. از جمله‌ی این کمپانی‌ها باید به اینتل نیز اشاره کرد.

چیپ‌زیلا در مورد خرید آلترا توسط اینتل چنین اظهار نظر کرده است:

انتظار می‌رود با ترکیب این دو کمپانی شاهد ایجاد کلاس جدیدی در محصولات عرضه شده توسط اینتل باشیم. راهکارهای جدید، حوزه‌هایی نظیر دیتاسنتر‌ها و اینترنت اشیاء را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

از جمله‌ی فناوری‌های جدید آلترا باید به محصولات FPGA اشاره کرد که احتمالا در پردازنده‌های سری زئون باید شاهد بکارگیری آن باشیم.

برایان کرازنیچ، در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما قانون مور را در فناوری FPGA توسعه یافته توسط آلترا اعمال کرده و محصولات جدیدی را توسعه خواهیم داد که قابلیت‌های بسیار بیشتری را در اختیارمان قرار خواهد داد. برای مثال می‌توان به استفاده از این فناوری در خودروهای هوشمند آینده و یادگیری ماشین اشاره کرد.

نظر شما در مورد خرید جدید اینتل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات