اینتل با معرفی OpenVINO هوش مصنوعی را کاربردی‌تر می‌کند

جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اینتل در روز چهارشنبه از یک ابزار جدید با عنوان OpenVINO رونمایی کرد که استفاده از بینایی ماشین و یادگیری عمیق را در کاربردهای مختلف تسهیل می‌کند.
تبلیغات

اینتل از ابزار جدیدی با عنوان OpenVINO رونمایی کرده که استفاده از ابزار‌های یادگیری ماشین را ساده‌تر می‌کند. این ابزار جدید که با عنوان Open Visual یا «بهینه‌سازی استنتاج بصری باز و شبکه‌های عصبی» معرفی شده به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا یک هوش مصنوعی را روی بستری ابری –مانند TensorFlow ،MXNet و Caffe بسازند، آموزش دهند و در محصولات مختلف به کار ببرند، این موضوع می‌تواند فواید سرمایه‌گذاری‌های اخیر اینتل برای بهبود و شتاب فناوری‌های هوش مصنوعی مانند FPGA یا «مدار مجتمع دیجیتال برنامه‌پذیر» و VPU یا «واحد پردازش دید Movidius» را بیش از پیش مشخص کند.

آدام برنز از اینتل می‌گوید:

بیشتر از یک معماری برای هوش مصنوعی وجود دارد.

ابزار OpenVINO مجموعه‌ای از قابلیت‌های بهینه‌سازی و موتورهای اجرایی را در اختیار توسعه‌دهنده قرار می‌دهد که او را قادر می‌سازد تا مدل خود را بر روی معماری که برای کاربرد مورد نظرش بهتر است، اجرا کند. این معماری می‌تواند یک FPGA بهینه شده یا یک VPU بهبود یافته باشد. برای مثال در یک کاربرد مرتبط با خرده‌فروشی توسعه‌دهنده ممکن است بخواهد به صورت همزمان اطلاعات مربوط به گیت‌های ورود و خروج و دوربین‌ها را پردازش کند.

اینتل می‌گوید حوزه اینترنت اشیا بازارهای وسیعی در سراسر جهان پدید آورده است، بخشی از این بازار به خاطر رشد کاربردهای مربوط به بینایی ماشین و هوش مصنوعی‌ است. کسب‌وکارهای مختلف برای مقاصد گوناگون مختلف به هوش مصنوعی نیاز دارند. برن می‌گوید:

این کسب‌وکارهای شاید بخواهند اطلاعات کمتری را برای طولانی مدت ذخیره کنند، شاید محدودیت‌هایی در پهنای باند داشته باشند یا ممکن است بخواهند تصمیماتی سریع مبتنی بر اطلاعاتی که در اختیار دارند بگیرند.کسب‌وکار مربوط به اینترنت اشیا اینتل در چهارماهه اول سال رشد ۱۷ درصدی نسبت به سال پیش داشته و ۸۴۰ میلیون دلار درآمد برای این شرکت به ارمغان آورده است.

 ابزار OpenVINO می‌تواند در کاربردهای وسیعی در بازار مورد استفاده قرار گیرد. این کاربردها می‌توانند در صنعت، خرده‌فروشی، انرژی و داروسازی باشند. برن می‌گوید همین حالا هم این ابزار به صورت وسیع مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال شهر دوبی از آن برای مدیریت شهر هوشمند و راه‌کارهای ترافیکی استفاده می‌کند. شرکت‌های دیگری مانند جنرال الکتریک، AgentVI، خدمات وب آمازون، دل و هانی‌ول.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات