مایکروسافت ۲۵ میلیون دلار صرف توسعه راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای افراد کم‌توان می‌کند

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت متعهد شد تا از طریق پروژه‌ی AI For Accessibility مبلغ ۲۵ میلیون دلار را صرف کمک به افراد ناتوان کند.
تبلیغات

اگر کتاب جدید ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت را مطالعه کرده باشید، احتمالا می‌دانید که فراهم‌کردن دسترسی به فناوری برای افراد ناتوان و کم‌توان برای شخص او بسیار حائز اهمیت است. در طول چند سال اخیر، بخش‌های بزرگی از مایکروسافت تمرکز خود را روی ایجاد ابزارهایی برای ارتقاء توانایی‌های افراد ناتوان و بیماران ذهنی معطوف کرده‌اند. امروز، مایکروسافت اعلام کرد که از طریق صرف ۲۵ میلیون دلار برای پروژه‌ی پنج ساله‌ی AI For Accessibility، بیش از پیش به این هدف متعهد خواهد بود.

برد اسمیت، یکی از افراد حاضر در صحنه‌ی روز نخست رویداد توسعه‌دهندگان مایکروسافت می‌گوید:

در سراسر دنیا، تنها یک نفر از ۱۰ شخص ناتوان به فناوری‌‌ها و محصولات کمکی دسترسی دارد. ما باور داریم که با گسترش راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، فناوری می‌تواند تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر این قشر مهم از جامعه داشته باشد.

همانند پروژه‌ی AI For Earth مایکروسافت که سال گذشته آغاز به کار کرد، پروژه‌ی AI For Accessibility‌ نیز هدف فراهم‌سازی سرمایه‌ی مرحله‌ی کشت ایده (Seed Funding) برای توسعه‌دهندگان، دانشگاه‌ها، مخترعین و سازمان‌های غیر دولتی را دنبال خواهد کرد. طبق اعلام مایکروسافت، «تمرکز پروژه‌ی آن‌ها باید روی ایجاد راهکار‌هایی باشد که برای افراد ناتوان در زمینه‌ی کار، زندگی و ارتباطات انسانی، فرصت‌های جدیدی خلق می‌کنند.» سپس مایکروسافت پروژه‌هایی را که بیشترین پتانسیل را دارند، انتخاب کرده و برای کمک به گسترش آن‌ها، تیم توسعه‌دهنده‌ی چنین پروژه‌هایی را با متخصصان خود مرتبط می‌کنند.

علاوه‌بر موارد یادشده، مایکروسافت متعهد شده است که در طراحی محصولات خود، افراد ناتوان و کم‌توان را بیش از پیش در نظر بگیرد. برد اسمیت می‌گوید:

ناتوانی‌ها می‌توانند دائمی، موقتی یا شرطی باشند. با نوآوری برای افراد ناتوان، در حقیقت برای تمام انسان‌ها نوآوری می‌کنیم. با حصول اطمینان از اینکه فناوری، به وعده‌ی خود جهت محقق‌کردن نیازهای اجتماعی عمل می‌کند، می‌توانیم نه‌تنها به افراد ناتوان؛ بلکه به تمام افراد در جهت دستیابی به موفقیت‌های بیشتر کمک کنیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات