استراتژی آنالیتیکس: آیفون 10 پرفروش ترین گوشی زمستان ۲۰۱۸ است

شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آخرین گزارش استراتژی آنالیتیکس نشان می‌دهد که آیفون ۱۰ با فروش ۱۶ میلیون دستگاه لقب پرفروش‌ترین گوشی‌هوشمند در زمستان ۲۰۱۸ را کسب کرده است.
تبلیغات

مؤسسه‌ی استراتژی آنالیتیکس جدیدترین گزارش خود را در مورد وضعیت فروش گوشی‌های هوشمند طی زمستان ۲۰۱۸ منتشر کرده که براساس آن در مجموع بیش از ۳۴۵ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند راهی بازار شده است. در این بین آیفون ۱۰ موفق شده است تا با فروش بیش از ۱۶ میلیون دستگاه، لقب پرفروش‌ترین گوشی‌هوشمند را به خود اختصاص دهد. نکته‌ی جالب توجه در این رده‌بندی آن است که ردمی ۵ اِی و گلکسی اس ۹ پلاس به ترتیب پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی لقب گرفته‌اند.

نِل ماوستون، مدیر ارشد استراتژی آنالیتیکس در خصوص گزارش اخیر این موسسه‌ی تحقیقاتی چنین اظهار نظر کرده است:

مجموع عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان طی فصل اول سال ۲۰۱۸ میلادی از مرز ۳۴۵.۴ میلیون دستگاه عبور کرده است. ۶ گوشی اول پرفروش یک هفتم از مجموع گوشی‌های هوشمند به فروش رفته را به خود اختصاص داده‌اند.
پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند فصل نخست سال ۲۰۱۸

جونا وینتر، تحلیل‌گر ارشد استراتژی آنالیتیکس به این نکته اشاره می‌کند که براساس تحقیقات انجام شده انتظار می‌رود تا آیفون ۱۰ با فروش ۱۶ میلیون دستگاهی حدود ۵ درصد از مجموع فروش جهانی گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده باشد. آیفون ۱۰ با دست یافتن به فروش ۱۶ میلیون دستگاهی به عنوان محبوب‌ترین گوشی‌هوشمند جهان مطرح است. استراتژی آنالیتیکس برخورداری از ویژگی‌هایی نظیر طراحی زیبا، دوربین پیچیده، اپلیکیشن‌های اختصاصی و همچنین حضور گسترده در بازار‌های جهانی را از جمله‌ی دلایلی عنوان کرده که به موجب آن آیفون ۱۰ به پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در زمستان ۲۰۱۸ تبدیل شده است.

اپل از ابتدای عرضه‌ی آیفون ۱۰ به بازار موفق شده است تا بیش از ۵۰ میلیون دستگاه از این گوشی‌ هوشمند را به بازار جهانی عرضه کند. پس از آیفون ۱۰، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس با آمار ۱۲.۵ میلیون و ۸.۳ میلیون دستگاه، رتبه‌های دوم و سوم از نظر میزان فروش طی زمستان ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده‌اند. آیفون ۷ نیز با فروش ۵.۶ میلیون دستگاهی در رتبه‌ی بعدی قرار دارد.

یکی از نکات جالب در مورد رده‌بندی اعلام شده توسط استراتژی آنالیتیکس قرار گرفتن ردمی 5A شیائومی در در رتبه‌ی پنجم پرفروش‌ترین گوشی‌ هوشمند طی زمستان ۲۰۱۸ است. ردمی 5A با فروش ۵.۴ میلیون دستگاهی جلوتر از گلکسی اس ۹ پلاس قرار گرفته است. البته باید به این نکته اشاره کرد که گلکسی اس ۹ در واپسین روزهای فصل اول سال ۲۰۱۸ راهی بازار شد و از این‌رو انتظار می‌رود که طی فصل دوم سال جاری میلادی به پرفروش‌‌ترین گوشی هوشمند اندروید تبدیل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات