مایکروسافت در حال کار روی یک صفحه نمایش تاشو است

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت‌های بسیاری در حال کار روی صفحه نمایش‌ انعطاف‌پذیر هستند؛ اما مایکروسافت در جدیدترین پتنت خود، صفحه نمایشی ثبت کرده است که مانند کتاب باز و بسته می‌شود.
تبلیغات

طی سال‌های گذشته چندین پتنت از شرکت‌های مختلف حوزه‌ی فناوری به ثبت رسید که همگی خبر از سرمایه‌گذاری گسترده در توسعه‌ی نمایشگر‌ تاشو می‌داد. حال جدیدترین پتنت مایکروسافت نشان از تحقیق و فعالیت روی صفحه نمایشی با قابلیت خم شدن مشابه کتاب‌ دارد. این صفحه نمایش قابلیت استفاده در محصولات سرفیس مایکروسافت از جمله در لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های این شرکت  دارد و به این محصولات اجازه می‌دهد مانند یک کتاب تا شوند. سایر رقبا نیز در حال کار روی صفحه نمایش‌ تاشونده هستند؛ اما نمونه‌ی مایکروسافت اولین محصولی خواهد بود که کاملا یک کتاب واقعی را تداعی خواهد کرد؛ چرا که لبه‌های نزدیک به محل تاشدن در آن، مانند صفحه‌های یک کتاب خم می‌شوند. 

Microsoft foldable dispaly patent

 چشمان ما به انحنای صفحات یک کتاب عادت دارند و به‌راحتی قادر به دنبال کردن متن در این شرایط هستند؛ اما در مورد المان‌های رابط کاربری، وجود انحنا‌ آزاردهنده خواهد بود. برای هماهنگ کردن المان‌های نشان‌ داده‎‌شده روی صفحه نمایش و انحنای آن، مایکروسافت یک لایه تصحیح تصویر پیشنهاد کرده است که جهت پیکسل‌ها را در نواحی منحنی تغییر می‌دهد و یک تصویر مسطح و طبیعی ایجاد می‌کند. با این وجود معمولا شرکت‌ها، تکنولوژی‌هایی را پتنت می‌کنند که شاید هیچ وقت آن محصول به‌صورت تجاری عرضه نشود. بنابرین باید منتظر بود و دید آیا صفحه‌ نمایش انعطاف‌پذیر و تبلت‌های کتاب‌مانند به بازار عرضه خواهند شد یا این ایده‌ها فقط در حد پتنت باقی می‌‌مانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات