سرویس های استریم ۴۳ درصد از درآمد حوزه موسیقی را کسب کرده‌اند

یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جدید‌ترین آمار ارائه‌شده از درآمد حوزه‌ی موسیقی نشان از این دارد که سرویس‌های استریم نزدیک به ۴۳ درصد از درآمد این حوزه را به خود اختصاص داده‌اند.
تبلیغات

گزارش مؤسسه‌ی تحقیقاتی MIDIA نشان از این دارد که درآمد حوزه‌ی موسیقی طی سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، نزدیک به ۴۳ درصد از درآمد حوزه‌ی موسیقی توسط سرویس‌های استریم به دست آمده است. آمار نشان از این دارد که درآمد سرویس‌های استریم طی سال ۲۰۱۷، برای سومین سال پیاپی شاهد افزایش بوده است. مجموع درآمد صنعت موسیقی در جهان طی سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۷.۴ میلیارد دلار گزارش شده که در مقایسه با سال ۲۰۱۶ نشان از افزایش ۱.۴ میلیارد دلاری دارد. سرویس‌های استریم موسیقی نیز در مقایسه با سال ۲۰۱۶ با افزایشی ۳۹ درصدی درآمد روبرو شده و با کسب ۷.۴ میلیارد دلار، ۴۳ درصد از مجموع درآمد حوزه‌ی موسیقی را به خود اختصاص داده است.

با افزایش سهم سرویس‌های استریم موسیقی، روش‌هایی نظیر دانلود یا خرید آلبوم‌های موسیقی با کاهش درآمد ۷۸۳ میلیون دلاری همراه شده‌اند.

درآمد سرویس های استریم موسیقی

آمریکای شمالی را باید بزرگ‌ترین بازار برای سرویس‌های استریم خواند. ایالات متحده‌ی آمریکا نزدیک به ۴۰ درصد از درآمد سرویس‌های استریم موسیقی را به خود اختصاص داده است. درآمد بخش دیجیتال در حوزه‌ی موسیقی از ۵.۶۵ میلیارد دلار به ۶.۵ میلیارد دلار رسیده که بخش بزرگی از آن مربوط به سرویس‌های استریم است. درآمد سرویس‌های استریم موسیقی در ایالات متحده‌ی آمریکا از ۲.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ افزایش پیدا کرده است. پیش‌بینی‌ها نشان از این دارند که تعداد مشترکین سرویس‌های استریم موسیقی در آمریکا تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۹۰.۱ میلیون نفر خواهد رسید که در مقایسه با آمار ۴۹.۱ میلیون نفری امروز، رشدی دو برابر را شاهد خواهد بود.

تولید سرویس‌های استریم موسیقی علاوه بر اینکه درآمدحوزه‌ی موسیقی را افزایش داده، رعایت حقوق معنوی و جلوگیری از کپی کردن غیر قانونی را نیز کاهش داده است؛ به‌طوری‌که رعایت نکردن حقوق ناشر در حوزه‌ی موسیقی با تولید سرویس‌های استریم بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. از دیگر مزایای سرویس‌های استریم موسیقی باید به گستردگی قطعات موجود در کنار نظم و دسترسی آسان به محتوای مختلف اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات