جف بزوس ثروت خود را برای پیشرفت بلو اورجین اختصاص می‌دهد

پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
جف بزوس به عنوان ثروتمندترین فرد روی کره‌ی زمین اعلام کرده که بخش بزرگی از ثروت شخصی خود را برای اعتلای بلو اورجین و تحقق سفرهای فضایی هزینه خواهد کرد.
تبلیغات

جف بزوس در ماه‌های اخیر همزمان با افزایش ارزش سهام آمازون و رسیدن ارزش بازار این کمپانی به بیش از ۱۰۵ میلیارد دلار به قدرتمندترین انسان روی کره‌ی زمین تبدیل شد. اما جف بزوس چه برنامه‌ای برای هزینه کردن ثروت ۱۰۵ میلیارد دلاری خود که با افزایش ارزش سهام آمازون روز به روز بر میزان آن افزوده می‌شود، دارد؟

جف بزوس، مدیرعامل آمازون در جریان یک نشست اهداف و برنامه‌های خود برای هزینه کردن ثروت شخصی را اعلام کرد. گفته‌های جف بزوس نشان از این دارد که مدیرعامل و بنیان‌گذار آمازون درصدد آن است تا بخش اعظمی از ثروت خود را که از کسب و کار آمازون به دست آمده در راه سفرهای فضایی هزینه کند.

جف بزوس بخش اعظمی از ثروت خود را در استارتاپ فضایی‌اش که بلواورجین نام دارد، سرمایه‌گذاری خواهد کرد. جف بزوس در حال حاضر سالانه سرمایه‌ای یک میلیارد دلاری را که حاصل فروش سهامش در آمازون است، در بلواورجین سرمایه‌گذاری می‌کند.

بزوس در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

بلواورجین به اندازه‌ای تشنه‌ی سرمایه است که به راحتی یک میلیارد دلار سالیانه را جذب می‌کند. من در پی آن هستم تا روند تزریق سرمایه‌ را که حاصل فروش سهام آمازون است، در سال‌های آینده نیز ادامه دهم.

بزوس از اینکه موفق شده تا حجم زیادی از ثروت را جمع‌آوری کرده و آن را برای ماموریتی فضایی هزینه کند، اظهار خوشحالی کرده است. بزوس معتقد است که دستاوردهای بلواورجین می‌تواند در بلند مدت اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.

بزوس در پایان به این نکته اشاره کرد که از بودن کنار خانواده و فرزندان خود بسیار لذت می‌برد. بزوس آخرین سفر خود به همراه خانواده را که طی آن چند روز را در هتل یخی واقع در نروژ گذرانده، ابراز خوشحالی کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات