فوجیتسو کمپانی جدیدی با جدا کردن بخش پی‌سی و موبایل خود تاسیس می‌کند

جمعه ۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
فوجیتسو، کمپانی جدیدی را با جدا کردن بخش‌های مربوط به کامپیوتر شخصی و موبایل خود ایجاد می کند تا بهره‌وری کسب و کار این دو بخش را بهبود بخشد و بتواند در بازار رقابتی  این محصولات، به فعالیت خود ادامه دهد.
تبلیغات

 امروز فوجیتسو اعلام کرد که قصد دارد بخش‌های کامپیوتر و موبایل خود را از بدنه‌ی اصلی شرکت جدا کرده و فعالیت آن‌ها را در قالب یک شرکت جدید ادامه دهد. به این ترتیب این بخش‌ها می‌توانند بصورت مستقل عمل کرده و در بازار رقابتی لپ‌تاپ، کامپیوترهای رومیزی و همچنین موبایل‌ها عملکرد سریع‌تر و بهینه‌تری داشته باشند.

دو بخشی که از فوجیتسو جدا می‌شوند، بخش کامپیوترهای کلاینت و بخش تکنولوژی‌های متصل است که اولی وظیفه‌ی طراحی و تولید لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی را برعهده دارد و بخش دوم نیز تلفن‌های هوشمند و فناوری‌های مرتبط با آن‌ها را توسعه می‌دهد. هر دو بخش از ابتدای فوریه ۲۰۱۶ از فوجیتسو جدا می‌شوند.

فوجیتسو دلیل این تغییر سازمانی را در دشواری متمایز سازی کامپیوترهای شخصی از رقبا و رقابت در بازار می‌داند. فوجیتسو تنها کمپانی نیست که در بازار رقابتی کامپیوترهای شخصی و موبایل با دشواری روبرو شده است و دیگر کمپانی‌های ژاپنی مانند توشیبا و وایو که روزی متعلق به سونی بود نیز شرایط نسبتا یکسانی دارند. پیش‌تر گزارش شده بود که ممکن است فوجیتسو، وایو و توشیبا، تجارت PC خود را با یکدیگر ادغام کنند تا توان رقابتی بیشتری داشته باشند. فوجیتسو گفته است که هنوز این گزینه نیز وجود دارد و به آن فکر می‌کنند. شاید جدا سازی تجارت پی‌سی و موبایل فوجیتسو نیز در راستای ادغام با کمپانی‌های توشیبا و وایو صورت گرفته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات