تنسنت اسپیکر هوشمند تینگ تینگ را مبتنی بر وی چت راهی بازار می‌کند

پنج‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تنسنت وی‌چت را به عنوان پرطرفدارترین پیام‌رسان و شبکه‌ی اجتماعی چین که بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد، عرضه کرده، درصدد عرضه‌ی یک اسپیکر هوشمند مبتنی بر وی‌چت است.
تبلیغات

پس از عرضه‌ی اسپیکر‌های هوشمند گوگل هوم و گوگل مینی در کشور هندوستان که بعد از اکوی آمازون وارد این کشور شدند، تنسنت چین نیز برآن شده تا وارد بازار اسپیکر‌های هوشمند شود. همانطور که می‌دانید در سال‌های اخیر شاهد افزایش محبوبیت اسپیکر‌های هوشمند هستیم، از این‌رو تنسنت چین نیز به عنوان با ارزش‌ترین کمپانی آسیایی در پی آن است تا محصولی را در این حوزه راهی بازار کند.

براساس اطلاعات ارائه شده اسپیکر هوشمند تنسنت قابلیت‌هایی را از سایر سرویس‌های تنسنت به عاریه خواهد گرفت که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ارسال پیام‌های مبتنی بر سرویس وی‌چت اشاره کرد.

تنسنت با عرضه‌ی اسپیکر هوشمند خود وارد رقابت مستقیم با کمپانی علی‌بابا خواهد شد که اسپیکر هوشمند خود را با نام Genie در کشور چین عرضه کرد. البته باید به این نکته اشاره کرد که اسپیکر هوشمند علی‌بابا تنها از زبان چینی پشتیبانی می‌کند. به نظر می‌رسد پس از کمپانی‌های آمریکایی، حال نوبت به چینی‌ها رسیده تا اسپیکر‌های هوشمند خود را راهی بازار کنند. با توجه به اینکه تنسنت سرویسی شناخته شده نظیر وی‌چت را در اختیار دارد، از این‌رو موفقیت این کمپانی تا حدودی قابل تصور است. 

از جمله‌ی مشخصات فنی اسپیکر هوشمند تنسنت باید به این نکته اشاره کرد که این محصول برخلاف سایر رقبا قابل حمل است که این موضوع به دلیل تامین انرژی از طریق باتری میسر شده است.

شنیده‌ها نشان از این دارد که اسپیکر هوشمند تینگ تینگ سال جاری میلادی راهی بازار خواهد شد. این محصول پیش از اسپیکر‌های هوشمند فیسبوک و سامسونگ در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. همانطور که اشاره کردیم می‌توان با استفاده از این اسپیکر هوشمند پیام‌های وی‌چت را ارسال کرد. همچنین باید به احتمال استفاده از این اسپیکر هوشمند برای استفاده از ارسال پول نیز اشاره کرد، چراکه وی‌چت چنین قابلیتی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

این اولین باری نیست که تنسنت در حوزه‌ی هوش مصنوعی فعالیت می‌کند، چراکه پیش از این نیز این کمپانی دستیار صوتی هوشمندی با نام Xiaowei را که مبتنی بر کلاد بود، توسعه داده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات